Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Då är vi inne i 2015. Så vad kommer ni kreditera poängen till under 2015?
Hade gärna bytt till ett program med väsentligt generösare villkor för återkvalificering till *A guld likt TK har.

Njaaaaaa...

EB fortsätter att vara relativt generöst för återkvalificering. Med Amex elite behöver man fyra ToR i billig Plus inom Europa (via CPH) och två ToR i Minus inrikes för återkval. Det tycker inte jag är speciellt mycket på ett år.

Tar du ut en "best availability" awardresa i Business så räcker den också för att återkvala.

Njaaaaaa...

EB fortsätter att vara relativt generöst för återkvalificering. Med Amex elite behöver man fyra ToR i billig Plus inom Europa (via CPH) och två ToR i Minus inrikes för återkval. Det tycker inte jag är speciellt mycket på ett år.

Tar du ut en "best availability" awardresa i Business så räcker den också för att återkvala.

Njooooo... ;)
37500 poäng på två år skulle jag nog ranka som väsentligt enklare än EB iaf! Utan massa förbehåll.
Amex är en trevlig tjänst för EB men dessvärre är Elite ett dyrt skräpkort för de som inte har spend på >=300k/år :)

Njooooo... ;)
37500 poäng på två år skulle jag nog ranka som väsentligt enklare än EB iaf! Utan massa förbehåll.
Amex är en trevlig tjänst för EB men dessvärre är Elite ett dyrt skräpkort för de som inte har spend på >=300k/år :)

Notera det lilla ordet "relativt" i mitt inlägg. :)

Jag skulle nog påstå att EB och Miles&Smiles är likvärdigt lätta att återkvala i. Bland övriga *A är det väl nästan bara A3 som kvalar in i samma kategori.

Någon som har märkt försämring av SAS miles på andra Star Alliance bonusprogram?
På Aegean Miles & Bonus ser det ut att vara samma som tidigare dvs. 100%/600miles på economy och 200%/1200miles på premium.

Någon som har märkt försämring av SAS miles på andra Star Alliance bonusprogram?
På Aegean Miles & Bonus ser det ut att vara samma som tidigare dvs. 100%/600miles på economy och 200%/1200miles på premium.
Det brukar att ta ett par månader innan andra program uppdaterar sina intjäningstabeller.

Om du säger så, vi vill gärna höra vilket program med ditt resemönster samt spendering på kreditkort ger bättre valuta.

Det var ju den frågan jag ställde öppet i första inlägget. Som jag skrev så ser jag störst värde i EB tack vare Amex 2-4-1.
Men för gemene resenär som inte kan betala andras utgifter med ett Amex så tycker jag inte Amex ger något direkt värde till EB.

Utan kreditkort i ekvationen ser TK attraktivt ut om status är det viktiga.
Om miles/poäng är mer viktigt ser United intressant ut. Men jag har inte provat något av programmen.

United MP + HB Platinum kanske vore en prisvärd kombo.

En annan försämring är att man inte längre ser hur många poäng man får om man bokar. Jag behöver 3750 poäng för att återkvalificera mig men det är omöjligt för mig att fatta hur många poäng man får eftersom bokningsklassen ju inte framgår någonstans. Eller gör det?

Har bara hittat detta: https://www.flysas.com/en/eurobonus...s1/#tab4/?NSSEXC=true&logout=true&logout=true
men när man bokar hittar jag inte vilken bokningsklass det är förrän det är försent. har jag missat något?

En annan försämring är att man inte längre ser hur många poäng man får om man bokar. Jag behöver 3750 poäng för att återkvalificera mig men det är omöjligt för mig att fatta hur många poäng man får eftersom bokningsklassen ju inte framgår någonstans. Eller gör det?

Har bara hittat detta: SAS points charts - new 2015 - SAS
men när man bokar hittar jag inte vilken bokningsklass det är förrän det är försent. har jag missat något?

Hvis du klikker på linket "Billetregler" ude til højre i billedet når du er gået videre til næste skærmbillede efter at have valgt flyafgang(e), så vil du kunne se fare class. Det er første bogstav som angiver bookingklassen.

Toppen