Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Tack.
Hur är det med avbeställningsskyddet jag har via Mastercard som jag betalat biljetten med?
Jag kommer ha läkarintyg på att jag inte får flyga.
Har aldrig behövt avboka flighter förut så jag vet inte hur det går till.

Så er det måske en anden sag. Men det kommer nok meget an på om den behandlingskrævende tilstand, som gør at du ikke kan flyve, var kendt på det tidspunkt hvor du bestilte rejsen. Er det tilfældet vil afbestillingsforsikringen med al sandsynlighed ikke dække afbestilling af rejsen.

Så er det måske en anden sag. Men det kommer nok meget an på om den behandlingskrævende tilstand, som gør at du ikke kan flyve, var kendt på det tidspunkt hvor du bestilte rejsen. Er det tilfældet vil afbestillingsforsikringen med al sandsynlighed ikke dække afbestilling af rejsen.

Med reservation för att jag inte förstår danskan helt... ;-)

Jag bokade resan i augusti, två biljetter faktiskt. Min mors biljett bokade och betalade jag samtidigt.
I augusti hade vi ingen aning om att operationen och strålningen skulle försenas så och idag har jag inte ens slutdatum för strålningen då det helt hänger på läkningen efter operationen. Jag har inte heller klart för mig hur många behandlingar jag ska få, det kan bli fem veckor eller sju...
När jag beställde biljetten såg planen ut att jag skulle vara färdigbehandlad i mitten av december. Därför kändes det helt säkert att boka resa i mars.
Nu kommer strålningen som tidigast starta i mitten av januari, förmodligen senare... Strålningen måste pågå utan avbrott.

Med reservation för att jag inte förstår danskan helt... ;-)

Jag bokade resan i augusti, två biljetter faktiskt. Min mors biljett bokade och betalade jag samtidigt.
I augusti hade vi ingen aning om att operationen och strålningen skulle försenas så och idag har jag inte ens slutdatum för strålningen då det helt hänger på läkningen efter operationen. Jag har inte heller klart för mig hur många behandlingar jag ska få, det kan bli fem veckor eller sju...
När jag beställde biljetten såg planen ut att jag skulle vara färdigbehandlad i mitten av december. Därför kändes det helt säkert att boka resa i mars.
Nu kommer strålningen som tidigast starta i mitten av januari, förmodligen senare... Strålningen måste pågå utan avbrott.

Jeg opfatter det som om at du har forstået mit danske :)

Jeg vil anbefale at du læser vilkårene for din forsikring, og derefter kontakter det selskab som har udstedt dit Mastercard for at få en vurdering af din sag. Vilkårene kan givetvis findes på selskabets hjemmeside.

@ESSA jag tycker att man borde tolka detta som att du i augusti inte kände till att du inte skulle kunna åka i Mars. Hur läkaren formulerar sig kan säkert ha betydelse. Sedan vet man aldrig med försäkringsbolag! Jag hoppas att ni kommer iväg så att du ens slipper att fundera på återbetalning av biljetten.

@ESSA jag tycker att man borde tolka detta som att du i augusti inte kände till att du inte skulle kunna åka i Mars. Hur läkaren formulerar sig kan säkert ha betydelse. Sedan vet man aldrig med försäkringsbolag! Jag hoppas att ni kommer iväg så att du ens slipper att fundera på återbetalning av biljetten.

Ringde och kollade idag.
Eftersom min sjukdom var känd när jag bokade i augusti räknas inte det som något "akut".
Därför gäller inte den försäkringen för avbokning. Fick rådet att kolla m t.ex. hemförsäkring om den täcker.

Nu var jag på KS idag och kollade med dem när de trodde jag skulle bli klar och som det ser ut nu bör jag vara färdigbehandlad då med marginal.
Skönt att veta!

Ska försöka lägga på minnet att kolla med United nästa gång ifall de ger fler poäng än SAS...

Då är vi inne i 2015. Så vad kommer ni kreditera poängen till under 2015?
Hade gärna bytt till ett program med väsentligt generösare villkor för återkvalificering till *A guld likt TK har.

Men sparar till en bonusresa hos EB så blir kvar där ytterligare 70k poäng iaf.

Någon som vet om det finns något liknande Amex 2-4-1 bland de andra programmen?

Toppen