Senaste nytt

Ditt reseår 2014

Ja du, var ska jag borja?

Vi var pa vag upp till Tarnaby for en veckas skidakning och bestamde oss for att stanna ett par dagar i Storuman pa vagen upp. Vi anlande en Fredag eftermiddag och stannade tills pa Sondag morgon. Nar vi anlande ca kl 15 pa eftermiddagen, trots att vi i princip var de enda gasterna, sa var inte rummet iordninggjort (vi hade bokat familjerum). Efter att papekat detta i receptionen sa kom 2 stycken stadare motviligt och baddade iordning soffan. Rummet i sig var sakert fint nagon gang pa 60-talet, med vingliga ben pa baddsoffan samt damm overallt (ingen hojdare for en dammallergiker som mig). Badrummet sag ut som nagot fran en dalig skrackfilm.

I restaurngen pa fredagskvallen serverades kebabbuffe, vi valde att bestalla fran menyn. Vi fick in halvstekta hamburgare som man fick plcoka fran en salladsbuffe till. Det fanns ocksa en separat salladsbuffe for de som at kebab - men man fick absolut inte plocka sallad fran fel buffe.

Pa lordagkvallen stangde dessutom koket kl 18 vilket gjorde att vi inte kunde ata pa hotellet. Tyvarr sa stangde aven den lokala kinarestaurangen kl 20 och vi missade den med 5 minuter och vi hittade ingen annanstans att ata sa det blev till att svalta.

Frukosten serverades i lobbyn pa hotellet, da de inte orkade/ville inte oppna restaurangen for frukost. Det som serverades var allt stallt i ett kylskap som personalen tittade till ett par ggr i timmen. Mat som var kvar fran dagen innan serverades innan ny mat kom - inte min favorit att ata skalada kokta agg som ar nagon dag gamla.

Personalen var dessutom ganska otrevlig och fick ossatt kanna oss som om vi var till besvar och att de helst hade haft ett tomt hotell.
Kan inte säga annat än yuck!

Det enda som finns att äta i Storuman efter 20.00 är korv och liknande på bensinmacken kan jag meddela...

Du verkar ha haft otur och fått rum i den äldsta delen av det omoderna hotellet - men har aldrig varit med om kass service eller dålig städning där. Har bott där ett tiotal gånger under 2-3 år (finns ju inte så många alternativ i storuman! brukar dock välja hotell vilhelmina istället och ta bilresan).

Hmm, hittade just 42 boardingkort i "boardingkortsfickan". Alltid nåt. Statistiskt korrekt? -Knappast. :cool:
Det är ju en början. Sedan är det bara att kolla SAS/M&M/BAEC etc. kontona för att se vilka flighter som postat under året. Det knepigaste är att komma ihåg vad man flugit som inte är alliansbolag.

Jag sammanställde mitt i Excel på en timme i The Wing över frukost i måndags. Gjorde allt manuellt - upptäckte att det var 50 olika rutter med högst frekvens ARN-CPH, tätt följt av ARN-LHR och ARN-HEL.

Det är väl inte svårare än att gå igenom sin mapp med boardingkort för 2014. Jag hade ungefär 130 kvar, och sen är det lätt att minnas/räkna ut om en hemresa eller utresa saknas.

Då måste man ju anta att alla har fysiska boardingkort, sen att alla har intresse av att samla på dessa i en hög :)

Själv har denna medelåldersman upptäcks uppfinningar som "Mobile Boarding Pass" och tidningar som lastas ner i en iPad digitalt. Känns som det har ökat coolhetsfaktorn med 10x ;)

Då måste man ju anta att alla har fysiska boardingkort, sen att alla har intresse av att samla på dessa i en hög :)

Själv har denna medelåldersman upptäcks uppfinningar som "Mobile Boarding Pass" och tidningar som lastas ner i en iPad digitalt. Känns som det har ökat coolhetsfaktorn med 10x ;)

Klart man har fysiska boardingkort! Retroclaim samt jänkarnas säkerhetskontroller är två goda skäl. Denna tråd ett tredje.

Jag kör en hel del på mobila boardingpass, men tar alltid screenshots så att jag har dessa sparade om det blir något efterregistreringsproblem.

Brukar dock ta fysiska BP på interkontinentalt då jag varit med om allt möjligt konstigt - senast var jag tvungen att skicka in fysiska BP till resebyrån så att de kunde återkräva affärsresesubsidier åt mig (var drygt 2500 SEK).

1. Hur många flygningar har du gjort? : 40
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ca 80 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, AA, United, Norwegian, Cubana
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Mexico, Texas, Kuba
  5. Nya flygbolag testade under året? : Cubana
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ca 40
  7. Bästa hotellvistelse? : Mystic i SF tror jag.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Royal Resorts i Cancun
  9. Bästa reseminnet? : Att taxichauffören i Havanna också var kapten på Cubana Airways.
  10. Sämsta reseminnet? : American Airlines iskalla kabin
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången saker blivit stulna från ett hotellrum.
  13. Mål för 2015? :
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser:
  2. Bedste loungen:
  3. Værste loungen:

Toppen