famhanssons
Medlem
Nja håller inte med. Mer poäng gagnar bara SAS. Mer betalt tillför pengar till utförande *A bolag som har kosten.@famhanssons naturligt att resor i andra Star Alliance-bolag kostar mer poäng, men inte mer skatter och avgifter.
Nja håller inte med. Mer poäng gagnar bara SAS. Mer betalt tillför pengar till utförande *A bolag som har kosten.@famhanssons naturligt att resor i andra Star Alliance-bolag kostar mer poäng, men inte mer skatter och avgifter.
Nu är du orättvis.@famhanssons naturligt att resor i andra Star Alliance-bolag kostar mer poäng, men inte mer skatter och avgifter.
Jag tycker att detta verkar koka ner till att deras poängpriser är alldeles för låga vilket har skapat en motvilja hos dem att låta kunderna resa för poäng.
Jag har även sökt resor till Chicago, Washington och New York. Det finns inga bokningsbara resor till San Francisco eller New York i juli eller augusti. Till Washington och Chicago finns det resor efter 25 augusti. Har även testat att söka på resa till New York i december/januari och det finns inga bokningsbara biljetter förrän 8 januari (kanske inte så konstigt eftersom att det är kort varsel)
Jag tycker att detta verkar koka ner till att deras poängpriser är alldeles för låga vilket har skapat en motvilja hos dem att låta kunderna resa för poäng.
Precis, visst skulle det vara surt om bonuschecken från ICA bara funkade på svagdricka, surkål osv, men om man ville köpa en köttbit fick man inte använda den!
Egentligen borde de faktiskt inte behöva sälja ordinarie resor utan borde kunna fylla ett helt plan med bara bonusresenärer och ändå vara glada.
Jag har ju tjänat in mina poäng i form av att jag har spenderat 150 000kr på deras kreditkort, köpt 8 resor med dem i år och tecknat elavtal och försäkring med deras samarbetspartners. På de 150 000kr jag spenderat har de förmodligen fått cirka 3% i kickback från Amex. På elavtalen och försäkringarna har de förmodligen en mycket högre kickback.
Alla lojalitetsprogram bygger på att man blir belönad när man hjälper bolaget tjäna pengar. Jag har hjälpt SAS tjäna pengar och vill nu ha deras motprestation.
Jag kan allt hålla med. Men var säger dem detta i sin kommunikation till oss? Vi vet att så är fallet, till viss del, men inte några detaljer alls. Personligen tror jag inte de släpper platser på alla flighter exempelvis. Men jag vet inte om det är så.För mig är det helt logiskt att dom släpper ett fast antal bonusplatser på varje plan och när dom tar slut så får man hitta en ny avgång eller en annan destination.
En textrad som säger "begränsad tilgänglighet" är ju vanligt, men det brukar det väl aldrig stå när flygbolag pratar om sina award-platser va?