Senaste nytt

[Business class] London/Manchester-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 11.700 SEK inkl. skatter

Ursäkta min dumhet, men hur går man tillväga om man vill boka denna med SWISS? Jag hittar platser i P på LHR-ZRH-LAX, men däremot går det inte att kombinera med UA på LAX-HNL. SWISS hemsida visar inte £1007 som pris när jag enbart söker på LHR-LAX, trots att tillgänglighet i P finns i ExpertFlyer.

Ursäkta min dumhet, men hur går man tillväga om man vill boka denna med SWISS? Jag hittar platser i P på LHR-ZRH-LAX, men däremot går det inte att kombinera med UA på LAX-HNL. SWISS hemsida visar inte £1007 som pris när jag enbart söker på LHR-LAX, trots att tillgänglighet i P finns i ExpertFlyer.

Tråkiga nyheter då denna deal gick ut vid midnatt i natt..... :( Jag letade otroligt mycket med Swiss och Lufthansa men eftersom det inte ens fanns någon tillgänglighet när jag ville åka blev det United. Det ger samtidigt 200% till Eurobonus.

Tråkiga nyheter då denna deal gick ut vid midnatt i natt..... :( Jag letade otroligt mycket med Swiss och Lufthansa men eftersom det inte ens fanns någon tillgänglighet när jag ville åka blev det United. Det ger samtidigt 200% till Eurobonus.
Jag märkte det i efterhand. Får hoppas att samma deal kommer tillbaka nästa år! SWISS och United P ger ju 150% till TK, så det hade blivit en bra språngbräda för att nå Elite Plus nästa år ;)

Japp, jag vet! Men ska väl inte vara några problem då allt är bokat på genomgående biljett. Jag ser det mer skeptisk på 1 timmes anslutningen i Washington... Det går fler tjärror ut till Honolulu från västkusten samma dag, dock inte B767-400 med Lie flat seats.....

Fick äta upp de här.... Kollar just nu bokningsläget från IAD vidare mot västkusten med både United och Delta den här dagen ifall jag skulle missa min anslutning. Det går inga flyg alls förrens dagen efter :rolleyes: min "reservflight" vid 15 tiden är fullbokad. Ska bli intressant att se vad som händer om man missar anslutningen.

Någon med erfarenhet av anslutning på Dulles från Internationell till inrikes? Samma Terminal?

Last edited:
Någon med erfarenhet av anslutning på Dulles från Internationell till inrikes? Samma Terminal?

UA-UA är oftast samma terminal. Immigration är normalt amerikansk långsam (dvs tar evigheter), men det är säkerhetskontrollen som kommer efter immigration som är flaskhalsen. Tyvärr finns ingen Premier Access där, det skulle verkligen behövas. Du ska nog förbereda dig på att det kan bli en misconnection... :(

UA-UA är oftast samma terminal. Immigration är normalt amerikansk långsam (dvs tar evigheter), men det är säkerhetskontrollen som kommer efter immigration som är flaskhalsen. Tyvärr finns ingen Premier Access där, det skulle verkligen behövas. Du ska nog förbereda dig på att det kan bli en misconnection... :(

Jo har räknat med det. Problemet som uppstår är ju att datumet jag reser på är ju inte den bästa. 25 December i USA verkar de vara minskad trafik så det finns inga flighter (som inte är fullbokade) som jag ser det nu som alternativ för mig den dagen vidare mot västkusten från Washington.

Skönt case att hamna med, får väl be dom att köra routing via JFK och Premium Service till LAX om jag nu skulle missa flighten.

• Gilla
Reactions: SFC
IAD är inga större problem nu om du har varit i USA efter 2008 med ditt pass. Gå till en maskin och det kommer gå betydligt snabbare. Fungerar det inte blir du lotsad in i den andra kön, betydligt snabbare är det nu.

Toppen