Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Plaza, Oslo. Pseudo business class rum på 26e våningen. Inte på rätt våning/extra tvkanal/frukost på rummet. Men finns Nespresso och tidning på morgonen. Lite besviken då jag vant mig vid BC-våningarna.

CCC

Radisson Blu Malmö, 241-bokning. Hotellet var helt fullt denna helg. Uppgraderad från standard till junior suite. Fick checka in tidigt medans sällskapen bakom oss blev nekade.
Inget fruktfat som jag fått tidigare, istället blev det 2 vattenflaskor.
CCG

Resultat från de senaste veckornas vistelser som Guld-medlem:

Radisson Blu Royal Viking, Stockholm
Uppgraderad till junior svit. Lite välkomstfrukt men ingen frukost ingick.

Park Plaza Bangkok Soi 18, Bangkok
Uppgraderad til Executive-rum men utan frukost. Lite frukt på rummet på ett fat. Fick erbjudande via mail innan vistelsen om att uppgradera till rum med lounge-tillgång för pengar som jag inte nappade på då jag bara övernattade mellan två flyg.

Radisson Blu Plaza, Bangkok
Ingen uppgradering. Jag hade bokat en junior svit. Tjusigt dekorerad säng med en bukett rosor som välkomstgåva. Lounge-tillgång ingick i sviten och jag råkade komma lite sent för cocktail-timmen men det var inga problem att få en drink ändå. Fick dessutom en hel tallrik med sushi från personalen när jag försökte plocka på mig lite att äta från buffén. Väldigt trevlig frukost i frukostmatsalen också.

Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach, Phuket
Uppgraderad till en stor pool villa med både, just, egen pool och bubbelpool. Välkomstdrinkar ingick också i någon av barerna. Separat frukostdel, men utbudet där var väl kanske inte riktigt lika bra som den vanliga frukosten.

Senaste veckans vistelser har sett ut enligt följande:

Radisson Blu Hotel Lietuva, Vilnius

Uppgraderad från standard till BC rum med bastu på våning 21 av 22, välkomstgåvan kom sista dagen i form av torkad frukt och vatten.

Park Inn by Radisson Vilnius
Provade detta hotell sista natten då jag hade möten i närheten, ett kap för €23 natten.
Uppgraderad från standard till BC rum med Jacuzzi, välkomstgåva i form av hel flaska vitt vin samt ost och oliv tallrik.

Just anlänt Radisson Falconer i Köpenhamn. Inte någon direkt uppgradering vad jag kan se (CCC).
Fick 4 drinkvouchers vid incheckning iaf, så de ska användas!

Incheckad på Radison Bli Media Harbour i Düsseldorf. Bokat 2-4-1 standard rum. Ingen uppgradering, ingen välkomstgåva men tidig incheckning fick jag iaf ut av mitt CCG.

Toppen