Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Talade just med Amex och fick alla nyheter bekräftade för mig, så nu ska de skicka mig min andra voucher, anmälan om extrakort till frun samt EBD-brandat kort (låg fortfarande kvar som EBG i deras databas). Och mina 20k statuspoäng ska också ramla på plats, så då är Diamond fixat t o m 2016-08. Har dock inte så mycket kvar att flyga in för EBD - ca 10k att fixa under mars-maj. (Är i Australien januari-februari, så då blir det inte så mycket EB-poäng intjänat.)
Får se om det blir några 6.000 tröstpoäng för dröjsmål av nytt kort, men det lät inte så lovande... Men den fighten kanske jag kan ta senare.
Blir nog att säga upp mitt Goldcard, då jag egentligen bara har behållit det för att få ett extrakort till frun. Blir ju inga mängder MR-poäng, men de ca 200k jag har ska jag skicka över till lämpligt bonusprogram. Lutar väl åt att komplettera mitt BAEC, då det kan komma på pass med lite billiga enkelresor för poäng i USA/Australien framöver.

Fler som saknar sina Amex Rewards på EB-kontot? Har inte fått något sen 20 okt.

Nya rutiner eller är det bytet till Elite-kortet som rör till det?

I förrgår fick jag ett mail om att ansökan var ok, i dag så kom kortet i lådan. Mycket snabbt och smidigt av AMEX.

Råkade ut samma sak på senaste fakturan och noterade det inte förrän AmEx ringde mig igår och frågade varför hela skulden inte var betald. Jag bad om ursäkt för mitt misstag och försäkrade dem om att det skulle regleras på den faktura som ska vara betald på fredag. De meddelade att mitt kort är spärrat tills dess att betalningen är ankomstregistrerad hos dem. :( Så att bygga på skulden hos dem verkar inte funka. Har haft kortet sedan april i år och har betalat samtliga tidigare fakturor i tid och med rätt belopp.

Åh fasen. För mig kom bara skilnaden på nästa faktura. Men jag tror det rörde sig om hundralappar, så det kanske var därför.

Åh fasen. För mig kom bara skilnaden på nästa faktura. Men jag tror det rörde sig om hundralappar, så det kanske var därför.

Jag hade ju 20 kr där när jag skaffade kortet ett par månader kan jag säga. Det fakturerade beloppet var 20 kr lägre än den totala skulden hela tiden..

Det slutade ju med att de senare gav mig 20 kr faktiskt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen