Riiiigt så då, ett avslut till slut.
Jag är en person som anser att onödiga processer och felaktigt behandlande måste hanteras. Oavsett om det är data, personer eller paketförsändelser. Yrkesskadad förmodligen...
Så, det som gnagde mig i hela den här situationen var oförmågan till kommunikation.
1) Amex säger att SAS EB inte svarar
2) SAS EB (ktj) säger att de inte kan se eller uttala sig om vad avdelningen som jobbar med AMEX gör eller inte gör, man kan inte heller få komma i kontakt med de på något sätt genom SAS
Lite av ett moment 22 kände jag efter 3 sådanna här turer nu.
Jag har tidigare haft god respons vid SAS facebooksida, förmodligen drivs den inte av Sveg har jag tidigare förstått.
Jag la helt enkelt ut en kort beskrivning av mitt ärende och ifrågasatte om inte någon från den avdelningen som hanterar detta kunde höra av sig till mig.
Efter mindre än 10 minuter fick jag ett svar:
"Hej Christian ! Det var inte kul att läsa. Jag har skickat ett meddelande till min EuroBonus support , vi återkommer när vi har fått något svar därifrån. Vad gäller detta teknik ärende som du beskriver här ? // EA"
Jag fyllde på med lite mer information och fick sedan efter 2.5 timmar mina poäng automagiskt insatta på mitt konto som jag påpekade på sas facebook glatt. Därefter kom ett nytt facebook meddelande:
"Hej Christian! Ja, vi har fått svar från EuroBonusavdelningen och det är tydligen krångel med filöverföringen här. Jag skickar dig ett separat mail också med en kortare förklaring. Vänliga hälsningar Stina"
Jag fick även ett email:
"
Hej Christian !
Vi fick info från vår EB support att de manuellt lagt till 20 000 poäng på ditt konto i väntan på att Amex ska skicka korrekt data till dem.
Detta innebär att när Amex skickar korrekt data så kommer du att få 20 000 poäng till på ditt konto som EuroBonus support då kommer att plocka bort manuellt.
Vi beklagar detta strul och att vi inte levt upp till dina förväntningar i det här fallet.
Ha en bra kväll och trevlig helg !
Med vänliga hälsningar
Ewamay Andersson
Sales and Service Consultant – Global Internet Support
Direct Sales and Sales Support"
SÅ självklart ringde jag upp Amex och meddelade att om de i fortsättningen har problem med dialogen till SAS så kan de bara skriva på deras facebooksida...killen i ktj fattade inte skämtet men skulle meddela rätt avdelning