Mmm det kära BC syndromet "Va!? Grekland över dagen?"![]()
Troligen har SAS inte prioriterat att göra en julkalender pga SAS ansträngda ekonomi. Tråkigt tycker jag. Jolkalendern har alltid innehållit en mängd massa rabatter som har varit fördelaktiga för mig och min familj.Hej allesammans,
Snart är del vinter och snön har lagt sig i delar av landet. Det är lite drygt en månad till jul.
Nu frågar jag mig: blir det något EB-julkalender i år?
Ja, det var inte första gången SAS inte hade Julkalendern. T ex i 2006.Jag tror man måste inse att julkalendern hade enbart ett kommersiellt syfte; ett sätt för SAS att tjäna pengar.Normala verksamheter bedriver ett antal olika marknadskampanjer för att skapa kortsiktiga och långsiktiga affärsresultat. Ganska enkelt, så är min gissning att den affärsrelaterade avkastning var för låg att köra vidare på detta, och man lägger hellre tid, kraft och pengar på något som ger högre avkastning för bolaget. Hade julkalendern varit en finansiell triumf for SAS är jag övertygad att denna hade funnits i år också...
Jag tror man måste inse att julkalendern hade enbart ett kommersiellt syfte; ett sätt för SAS att tjäna pengar.Normala verksamheter bedriver ett antal olika marknadskampanjer för att skapa kortsiktiga och långsiktiga affärsresultat. Ganska enkelt, så är min gissning att den affärsrelaterade avkastning var för låg att köra vidare på detta, och man lägger hellre tid, kraft och pengar på något som ger högre avkastning för bolaget. Hade julkalendern varit en finansiell triumf for SAS är jag övertygad att denna hade funnits i år också...