En sak vill jag säga till arga medlemmar.
Vänligen skriv inte inlägg i affekt. Det kommer sååååå många felaktigheter och/eller osanningar med i inlägget.
Om SAS säger att det är rea i Go så går jag in på SAS.se för att kolla priserna i priskalendern och få en överiskt av rean. Jag sitter inte på andra sajter och skriver matematiska formler för att få priser i Plus för att få en översikt på rean i Go.
Du som älskar att boka via resebyrå, varför ska du boka på flygbolagets webbsida? Dessutom du vet att SAS webbsida inte har fungerat bra minst sista 5 år...
Det spelar ingen roll om det kostar 2200 i Go eller 2300 i Plus för en enkel resa till Spanien. Jag kommer inte boka SAS till dessa priser.
Läs mitt inlägg noggrant. Det är ca 2.500 SEK inkl. skatter&bränsletillägg (incheckad väska ingår också) i SAS Plus
Tur och Retur.
* Jag skiter i fast track, kön är typ lika lång
Kön för Fast track och vanlig kö är i stort sett aldrig "lika" långa.
Om du reser mellan kl. 11-13 på vardagar varje gång, kan det nog gå lika fort med vanliga kön men på morgon och sen eftermiddag är det nästan alltid kortare kö på Fast track.
* Valde SAS innan p.g.a. poängen. Nu blir det Norwegian tack vare WiFi.
När jag åkte med Norwegian sist (Stockholm-Berlin/Prag-Stockholm) fick jag upp Wifi på min mobil men jag inte kunde surfa. Jag fick inte ens upp Nya inlägg på BC innan jag landade.
Priserna idag är anpassade till 2014 och hur marknaden ser ut. Idag har vi Norwegian med sina nya plan och WiFi ombord samt halva biljettpriserna av vad har SAS att erbjuda.
När du säger halva priser, är det generellt på alla destinationer eller bara på några dagar du har kollat på en viss destination?
Jag kan ta fram många exemplar som visar tvärtom "också" (Jag säger inte det är alltid billigare hos SAS).
För att inte glömma, vad kommer bonusresorna att kosta med nya poängsystemet? Kommer det att kosta varje resenär 40k till USA i economy med nya poängintjäningssystemet? Det vill säga, ska det kosta x1 guldkort att köpa en resa i economy till USA?
Vad vill du säga? SAS har inte ändrat uttagstabell "den här gången".
Det kostar fortfarande 60.000 EB poäng för en resa mellan Norden-Nordamerika med SAS i SAS Go.
Om du ska prata om eventuell försämringar finns det risk på alla bonusprogram.
Tyvärr kommer jag nog byta till Norwegian nu efter snart 10år som EBG och EBD sedan EB 2.0.
Här igen. Hellre ingen poäng än mindre poäng?