Senaste nytt

Fredagstråden™

Miami beach, wow. -20 här utanför dörren.

Nu har det gått en vecka och just nu har jag 33.4 minusgrader utanför mitt fönster. Det jobbigaste med kylan är att man har över 50 graders skillnad när man går ut.

Jag har hållit mig hemma länge nog så på söndag ska jag göra min längsta tågresa hittills och åka Kiruna till köpenhamn via Narvik och med stopover i Göteborg. Tur jag får flyga hem från CPH till LLA på måndagkväll den 20/2.

Mot NY imorgon med EWR via MUC...bränt lite M&M poäng från z till f..förhoppningsvis nya F..

Last edited:
Ansökte om nytt pass nu i veckan, var bara två timmars kö på passcentralen i Göteborg.

Trots att jag försökte statusmatcha med mitt A-club platinum, Club Carlson Gold Elite samt Hhonors Gold Elite ville de bara ge mig ett vanligt standardpass. :p

Ansökte om nytt pass nu i veckan, var bara två timmars kö på passcentralen i Göteborg.

Trots att jag försökte statusmatcha med mitt A-club platinum, Club Carlson Gold Elite samt Hhonors Gold Elite ville de bara ge mig ett vanligt standardpass. :p

Du fick inte godkänd på feis kontrol denna gång, tyvärr. Sist jag var där kön var 15 minuter eller så men man fick passet 2 dagar efter. Klart godkänt.:p

Fredag igen. Funderar på om man ska sova eller bara sätta sig och lira lite WoW tills taxin kommer. Min 35-årsdag avslutades med att flighten CDG-ARN blev rejält försenad, så vi kom ner runt midnatt. Nåja, fick ju jobbet i Paris slutfört iallafall. Så nu är det bara att vänta på att få sätta sig på exakt samma plan om 4h igen och flyga tillbaka till CDG för att sedan åka vidare till SFO.

Passade på att boka biljetterna när jag satt på CDG i eftermiddags. Det blev betydligt billigare att köpa dem där än att handla via hemsidan. Det hjälpte även att jag hade hittat mycket billigare platser på hemresan ifall man då åkte via LAX.

Måste säga att jag är lite besviken på SPG och AF. Båda har mitt födelsedatum och varken på hotellet, vid bokningen av dagens flight igår eller ombord på hemresan reagerade någon på att jag fyllde 35. Däremot låg det ett fint gratulationsbrev från Lufthansa Miles&More i brevlådan, med lackstämpel och allt! Små detaljer som får mig att känna mig uppskattad och ihågkommen! Det kan alla andra bolag lära sig av.

Last edited:
agehall, Grattis på födelsedagen!
Det är fortfarande torsdag här, jag skålar då med ett glas Moët Brut Imperial. (en flaska Pol Roger står i kylen och väntar sin tur på lördag)
Är det jobb eller nöje som väntar i SFO?

agehall, Grattis på födelsedagen!

Tack!

Det är fortfarande torsdag här, jag skålar då med ett glas Moët Brut Imperial. (en flaska Pol Roger står i kylen och väntar sin tur på lördag)
Är det jobb eller nöje som väntar i SFO?

Det är jobb i SFO nästa vecka. Men för omväxlings skull så får jag ju åka till ett ställe där jag kan göra saker utanför arbetstid, så jag klagar inte.

helgdagar och veckodagar flyter liksom ihop när många projekt tillfälligt står stilla..så jag har denna veckan gjort 1 över dagen resa annars åkt pulka, bakat bullar, tränat som en tok, mysat med sonen framför tecknat på tv och haft sovmorgon..life is good...kan nästan vänja mig vid detta..el det får jag iof..pappaledig från april-oktober :)

mer ledigt till folket säger jag.

Toppen