Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Färre EBG och EBD är väl något som folk här har efterfrågat?

Fast som alltid är det ju andra som ske falla i gruppen av de som inte längre har det, och inte en själv... Är det man själv som ryker så är det ju skandal ;-)

Bortsett från just Sydeuropa-zonen så är det inte helt orimliga siffror tycker jag.

Jag ligger på runt 100 segment per år totalt, mestadels men inte helt sas, kanske 75%. I dagsläget är jag på god väg mot *dubbelt upp* för vad som krävs för högsta statusen. Är det verkligen rimligt?

Med det nya blir det på gränsen att jag klarar Diamond - det tycker jag faktiskt är ganska rimligt, även om det riskerar att gå ut över mig. Om man inte har mer än 100 seg så är man inte "super frequent flyer", och då *ska* det inte vara lätt att nå den nivån..

Sedan kunde man istället ha devaluerat alla existerande poäng på det sätt som en del andra bolag gjort. Det hade varit betydligt värre tycker jag.

Pho: För SAS överlevnads skull hoppas jag du har rätt. Men strategiskt är det ytterst märkligt att hatta fram och tillbaka, säga att man är till för frekventa resenärer för att nästa sekund sätta dolken i dom.

Känns som att det är rejäl kris i bolaget.
Jo jag tycker också att det frekventa ändrandet är ett problem när man går från ena extremen till den andra på kort tid.

Sedan tycker jag nog personligen att det nya är mer rimligt sett till omvärlden, även om det ur ett personligt perspektiv blir mycket sämre för många av oss här på BC.

Diskussionen om vad som är rimligt i nivåer är ju både intressant och svår, i princip är väl utgångspunkten att man gärna vill ha det så smidigt och bra som det går när man reser, om andra också har det bra så är det ju ännu bättre, tycker jag. Jag har aldrig sett det som antingen eller som en del tongångar här gör.

Ur SAS perspektiv så kan bara de värdera hur mycket en kundkategori är värd och kosta på dem så mycket "retention-insatser" som de tror behövs för att behålla de som de tycker sig behöva.

Jag är i grund och botten SAS-vän och vill att de ska finnas kvar, jag tror också att ju bättre det går för SAS, ju bättre är det för mig som kund.

Inom rimlig tid kommer SAS inte kunna slåss med lågpris hur de än försöker, så det kan de slå ur hågen. Personligen tror jag vi är en väldigt stor grupp som "slåss" för SAS genom att bända våra resereglement för att välja just SAS. Säkert är det med en blandning av anledningar men för min del vill jag att SAS ska finnas kvar, jag känner mig åtminstone ibland både välkommen och uppskattad, och efter snart 20 år som minst guld vet jag hur det funkar osv.

Detta ser jag som en alldeles för drastisk åtgärd och jag är rädd för att den kommer att slå tillbaks mot SAS och därmed i förlängningen mig. SAS borde nog förändra sina processer för hur man planerar sina programförändringar. En väl sammansatt kontrollgrupp hade nog kunnat ge dem en del svar i förhand och de hade kunnat undvika en hel del taffliga beslut som kostar dem mer goodwill än de någonsin kan spara in i pengar.

@Mikael64, du kan boka av o få pengar tillbaka.
Funkar bra! Fick tillbaka en resa precis

Gjordes detta på vanliga SAS kundtjänst eller var det guldsupporten? Jag har nämligen försökt samma sak utan att lyckas.

oki kanon då är det bara till att avboka samtliga typ 19 Plus biljetter som jag har bokade. Trist men jag ser ingen annan utväg när man försämar så pass mkt som SAS gör....

Lyckades du? ;)

Toppen