Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Mycke gnäll just nu, finns alltid ljusglimtar

Personligen tycker jag vissa justeringar är rätt relevanta.
Jag behövde som exempel lägga 8 leg i c-klass inrikes för att uppnå samma status som en MR till sydeuropa för en bråkdel av pengarna. Att vi i C klass nordics nu behåller vår intjäning men att det andra justeras ned litet tycker jag visar på att sas vill vidareutveckla det nordiska erbjudandet ännu mer. Alla sas prepaid lösningar och creditsavtal bokas oftast i just c klass...
Med jettime och flybe som partners och öppnandet av fler och fler "inrikes" linjer kan Sas verkligen ta ägarskap av den nordiska marknaden.

Longhaul och usa är det redan en sån faslig konkurens på som vi kan se då det inte tar lång stund för BCs medlemmar att räkna upp alternativ på rad till intjäning.

Nä jag tror sas håller på med något smärre smygrevulotionerande och SJ får nog se upp nu på alvar

Last edited:
Kan man inte hävda att man ska få de poäng som står i bokningsdialogen för resor under nästa år som man redan bokat? Där står det t.ex. 6000 poäng ToR Stockholm-Milano i mars nu på morgonen.
upload_2014-11-28_8-32-39.png

Jag tror verkligen det är att sträcka efter halmstrån om man hävdar att information som presenteras i små rutor på hemsidor är att jämställa med juridiskt bindande kontrakt. Möjligen kan man kräva fritt återköp, om den köpta varan/tjänsten inte motsvarade den information du fick vid köpet.

Kan man inte hävda att man ska få de poäng som står i bokningsdialogen för resor under nästa år som man redan bokat? Där står det t.ex. 6000 poäng ToR Stockholm-Milano i mars nu på morgonen.
Visa bifogad bild 29875

Det är som det varit i alla tider och i alla program: Det är när man faktiskt flyger som man tjänar poängen och det är de villkor som gäller då som avgör intjäning. Det finns ingen möjlighet till fri tolkning av denna regel.

Nej, det där är,bara en indikerare observera att du kan fritt leka med medlemsstatus och få fram andra siffror. Dvs den är inte ett besked eller löfte, bara en indikation

Även om T&C säger annorlunda så tycker iaf jag att vad som framkommer i bokningsbekräftelsen efter det att biljetten är betald visar ganska tydligt hur många poäng resan genererar:

ImageUploadedByTapatalk1417162347.502668.jpg

Alltså inget laborerande med olika medlemsnivåer.

Biljett bokad efter det att EuroBonus "förbättringar" meddelades.

Kan tycka att SAS kunde justera detta så att resor på andra sidan årsskiftet visas med korrekt intjäning. Men detta är kanske en allt för optimistisk förhoppning.

Sitter i atbete och hinner som mest skumläsa....hur påverkas poängintjäningen från övriga Star Alliance bolag till EB? *sorry om frågan redan besvarats.

I dagens Eurobonus Traveller Magazine, sidan 27 beskrivs "Förändringar och förbättringar i poängintjäningen":
"...Efter årsskiftet väntar en förändring av intjäningen. I vissa bokningsklasser tjänar du samma antal poäng som idag, i andra färre och i några fler. Du får fortfarande fler poäng i SAS Plus än i SAS Go. Det blir också enklare att nå nästa nivå, 45 000 baspoäng eller 45 enkelresor tar dig till Guld - 90 000 baspoäng eller 90 enkelresor till Diamant."
(...)
Det som gör mig mest "arg" i hela den här affären är hur man faktiskt har mage att kalla denna försämring för en "förbättring" eller att "det är både för- och nackdelar med det nya systemet". För mig är det provocerande dåligt av SAS. Även den sämsta PR-avdelningen måste väl inse att det här bara blir löjeväckande.
Att gå ut med höjer priser, minskar intjäning eller i största allmänhet försämrar villkor är inte alls ovanligt bland större företag, och det skulle inte alls vara konstigt om man valde att göra det. Men att låssas som om det handlar om en "förbättring" blir bara tramsigt och oseriöst. Här har flygbranschen en del att lära...
Rubriken är "Förbättringar [läs: fler förmåner och EBD-nivå] och förändringar i poängintjäningen". SAS Eurobonus Traveler Magazine Vinter 2014/2015 Nr 04.
Tyvärr har TS bytt plats på orden och därför blir din upprördhet riktad mot något SAS inte har skrivit. Inte heller kan jag någonstans se att SAS skriver som du citerar.

image.jpg

Toppen