Bryant
Medlem
Även fast ebg sänks till 45000 efter årskiftet?![]()
Se där! Du tänkte längre än mig
Då är hon ju 3575 p plus! Bästa förändringen någonsin!
Last edited:
Även fast ebg sänks till 45000 efter årskiftet?![]()
Nej, det där är,bara en indikerare observera att du kan fritt leka med medlemsstatus och få fram andra siffror. Dvs den är inte ett besked eller löfte, bara en indikationKan man inte hävda att man ska få de poäng som står i bokningsdialogen för resor under nästa år som man redan bokat? Där står det t.ex. 6000 poäng ToR Stockholm-Milano i mars nu på morgonen.
Visa bifogad bild 29875
Kan man inte hävda att man ska få de poäng som står i bokningsdialogen för resor under nästa år som man redan bokat? Där står det t.ex. 6000 poäng ToR Stockholm-Milano i mars nu på morgonen.
Visa bifogad bild 29875
Nej, det där är,bara en indikerare observera att du kan fritt leka med medlemsstatus och få fram andra siffror. Dvs den är inte ett besked eller löfte, bara en indikation
Har inte publicerats något nytt där än.Sitter i atbete och hinner som mest skumläsa....hur påverkas poängintjäningen från övriga Star Alliance bolag till EB? *sorry om frågan redan besvarats.
I dagens Eurobonus Traveller Magazine, sidan 27 beskrivs "Förändringar och förbättringar i poängintjäningen":
"...Efter årsskiftet väntar en förändring av intjäningen. I vissa bokningsklasser tjänar du samma antal poäng som idag, i andra färre och i några fler. Du får fortfarande fler poäng i SAS Plus än i SAS Go. Det blir också enklare att nå nästa nivå, 45 000 baspoäng eller 45 enkelresor tar dig till Guld - 90 000 baspoäng eller 90 enkelresor till Diamant."
(...)
Rubriken är "Förbättringar [läs: fler förmåner och EBD-nivå] och förändringar i poängintjäningen". SAS Eurobonus Traveler Magazine Vinter 2014/2015 Nr 04.Det som gör mig mest "arg" i hela den här affären är hur man faktiskt har mage att kalla denna försämring för en "förbättring" eller att "det är både för- och nackdelar med det nya systemet". För mig är det provocerande dåligt av SAS. Även den sämsta PR-avdelningen måste väl inse att det här bara blir löjeväckande.
Att gå ut med höjer priser, minskar intjäning eller i största allmänhet försämrar villkor är inte alls ovanligt bland större företag, och det skulle inte alls vara konstigt om man valde att göra det. Men att låssas som om det handlar om en "förbättring" blir bara tramsigt och oseriöst. Här har flygbranschen en del att lära...