Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Detta stämmer absolut inte. Självklart är det reglerna vid avtalets ingång som gäller och ingenting annat. Om SAS hävdar nått annat så är det klockrent avtalsbrott.

2.2 SAS reserves the right to determine if member earns points or not for prices and activities offered by SAS or other parties. Irrespective of when the activity was booked, the number of points earned depends on the earning scheme applicable on the date of the activity. The number of points earned varies depending on partner and offer.

Om jag ingår ett avtal enligt dessa villkor, så det detta som gäller.

2yjsxmx.png

Det står klart och tydligt att jag tjänar 6250 poäng. Jag hävdar bestämt att det är detta som gäller. Skulle vara väldigt kul att få det testat juridiskt.

Det står klart och tydligt att jag tjänar 6250 poäng. Jag hävdar bestämt att det är detta som gäller. Skulle vara väldigt kul att få det testat juridiskt.

Det har redan testats ganska långt av en medlem på forumet. Hittar inte tråden nu, men kontentan var att "räknaren" på bokningssidan räknade fel. Trots skärmdump blev det inga poäng från SAS...

Detta stämmer absolut inte. Självklart är det reglerna vid avtalets ingång som gäller och ingenting annat. Om SAS hävdar nått annat så är det klockrent avtalsbrott.
Jag är rätt säker på att det finns en friskrivning som säger att poäng som tjänas är info, ej bindande och att det kan ändras etc.

Edit: och där hände en @agehall . En massa inlägg dök upp efter jag postat. :)

Exakt, ingenstans i T&C som du faktiskt godkänner och som ligger till grund för avtalet, står det något om att du ska tjäna en viss mängd poäng.

T&C's, det finstilta styr världen. Ibland måste man vara en kärnfysiker för att förstå dessa.
Jobbar själv en del med avtals T&C's inom IT och frånskrivningar likt det som SAS gör inom EB görs ofta.
I mitt fall skulle annars kunder kunna hävda annat om funktioner/uppdateringar/hotfixes appliceras etc
Är ju precis samma sak här, ett program som uppdateras med nya tabeller..

Toppen