Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Kanske man ska överväga skaffa ett sånt där Norwegian kort de försöker sälja på både Landvetter och Arlanda...;).

Norwegian Cash points, med 20% på nettoflygpris för full flex är ofta bättre än SAS poäng redan i dag.
SAS har haft mycket bättre intjäning på eco biljetter än Norwegian, men för 250 poäng + 25% EBG-bonus blir det inte så stor orsak att välja SAS inrikes eller Norden.
Dessutom kan man köpa också "rea-biljetter" med Cash points.
Kommer dock att sakna möjligheten att boka/avboka SAS bonusbiljetter i sista minuten.

Det känns illa när man inser att man läser följande på Businessclass ;)

Denna sidan har blivit som en drog, man är fullständigt beroende av att vara inne och läsa. har dock varit borta i 1 dygn och börjar längst upp på dagens inlägg, så typiskt nog utan att kolla mera innan jag skriver ett inlägg så såg jag nu det @agehall skrev om nyss och länkade till, får gå in där och läsa mera:)

Lufthansa brukar alltid "honor" intjäningarna som gällde vid bokningstillfället i samband med sina enhancements. Eller i varje fall för bokningar som gjordes innan ändringarna annonserades. Tycker att SAS borde göra samma sak.

Jasså? Jag har nog inte råkat ut för det själv, men det var helt klart en nyhet.

Lufthansa brukar alltid "honor" intjäningarna som gällde vid bokningstillfället i samband med sina enhancements. Eller i varje fall för bokningar som gjordes innan ändringarna annonserades. Tycker att SAS borde göra samma sak.
Annars hade väl Lufthansa fått facket på sig.
Fick höra en sjuk sak från en kollega från Frankrike.
Hans jobb när han anställdes flög business överallt.
Blev sämre tider med finanskrisen osv men då gick facket in o sa att eftersom han signade på ett avtal som hade dessa förmåner då vid det tillfället så skulle det också gälla framöver. Mao killen åker business flex medan alla andra åker monkey :) hahah

Annars hade väl Lufthansa fått facket på sig.
Fick höra en sjuk sak från en kollega från Frankrike.
Hans jobb när han anställdes flög business överallt.
Blev sämre tider med finanskrisen osv men då gick facket in o sa att eftersom han signade på ett avtal som hade dessa förmåner då vid det tillfället så skulle det också gälla framöver. Mao killen åker business flex medan alla andra åker monkey :) hahah

Ja, har han det inskrivet i anställningsavtalet så.......

Precis :)
Jag instämmer med dig notryan :)
Sitter själv i diskussioner om ny roll där jag kommer resa mer men tveksamt facket kommer stå bakom mig om jag drar upp det ;-)

Det har skrivits ett par gånger i den andra tråden om detta - det enda som är relevant, är vilka regler som gäller när du flyger, inte vad som gällde när du bokade.

Detta stämmer absolut inte. Självklart är det reglerna vid avtalets ingång som gäller och ingenting annat. Om SAS hävdar nått annat så är det klockrent avtalsbrott.

Detta stämmer absolut inte. Självklart är det reglerna vid avtalets ingång som gäller och ingenting annat. Om SAS hävdar nått annat så är det klockrent avtalsbrott.

Nja, det där är inte helt brukligt i FFP världen skulle jag vilja påstå. Försök gärna driva det mot ett flygbolag och se vad som händer...

Toppen