Trist att det är så komplicerat att få till en First/Business award resa när man har förutsättningar som t ex poäng och Amex voucher. Känns som om det nästan finns ett affärscase på detta. Jag skulle i vilket fall vara beredd att betala x pengar för att få till en award resa så nära mina önskemål som möjligt.
Jag kan se ut i F via MUC den 30 jan. (Enda datumet under en två-veckors period) I C kan jag se platser men generellt sämre fre, lör och sön.
Häromåret bokade jag i god tid UA F för mina EB och lyckades sista två veckorna boka om till LH via Chicago dit och Seattle på vägen hem.
Du ser alltså C platser med LH vid ungefärligt datum önskemål?!
I så fall vill jag ju givetvis boka detta så länge och hoppas på samma lycka som du @Rob_flyer 14 dagar innan. Antar jag ringer till EB kundtjänst som då bokar det åt mig?
Jag behöver som sagt inte flyga direkt till LAX, har inga problem med stop på vägen men jag saknar tyvärr kunskapen att hitta dessa resor.
Är det denna guide och ANA Tool som gäller? Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng? - BusinessClass.se