Senaste nytt

Dårlig EBG recognition hos United

Jag tror faktiskt att en sak som försvårar saker här, är att EBD är en nivå som SAS hittat på och inte en *A-nivå. Det kan säkert göra att de inte förstår att det är en *G-medlem i vissa situationer, även om de problem som @Senator nämner säkert också spelar in.

SAS är ju inte direkt först med det, det finns i rätt många program. United om någon borde väl kunna hantera det, med tanke på hur många nivåer de har själva. Fast jag vet iofs inet om kopplingen går SAS-United i systemen, eller om det är SAS-<centralt star>-United, vilket förstås kan ställa till det.

Med tanke på hur många som har nivåer över Gold är det väl hög tid för Star att skapa en officiell nivå högre upp också, men det är nog tveksamt om det händer..

De kan säkert hantera sina egna nivåer, men när det kommer nya från *A-partners så tror jag att de bara skiter i det. Det är ju inte alltid de klyftigaste människor man träffar på i incheckningsdiskarna och loungerna där borta i USA, så att hålla koll på alla *A-program och deras nivåer är nog tyvärr lite mycket begärt.

De kan säkert hantera sina egna nivåer, men när det kommer nya från *A-partners så tror jag att de bara skiter i det. Det är ju inte alltid de klyftigaste människor man träffar på i incheckningsdiskarna och loungerna där borta i USA, så att hålla koll på alla *A-program och deras nivåer är nog tyvärr lite mycket begärt.
Fast det är ju lite chockerande att de inte kan fatta en *G-logga, som ju är på kortet. Eller inte fatta ens ett kombinerat EBG med Mastercard typ... Jag har aldrig haft problem själv, men det finns ju en del vittnen här, så lite struligt verkar det ju vara.

På tal om kombinerade frequent flyerkort (som visar medlemsstatus) och kreditkort, så är det uppenbarligen vanligt i Norden i och med SAS co-brandade MC/Amex/Dinerskreditkort.

Här i Australien finns en uppsjö av co-brandade kreditkort (säkert ett femtiotal olika, minst) genom Qantas, Virgin Australia, Singapore Airlines, Emirates, Jetstar osv, men inget av dessa kort reflekterar ens status hos dessa flygbolag, utan möjliggör enbart intjäning av poäng samt andra eventuella förmåner som loungevouchers etc. Respektive flygbolag har inget med dessa kort att göra förutom att de ger tillåtelse att deras logga finns på kortet. Alltså en ganska så annorlunda situation jämfört med de kort SAS erbjuder.

Kan det kanske vara samma sak i USA? Alltså att co-brandade flygbolagskreditkort är särskiljda från medlemmens status hos bonusprogrammet, och kanske därför gör loungedrakarna konfunderade när de ser en MC-logga på guldkortet?

Fast det är ju lite chockerande att de inte kan fatta en *G-logga, som ju är på kortet. Eller inte fatta ens ett kombinerat EBG med Mastercard typ... Jag har aldrig haft problem själv, men det finns ju en del vittnen här, så lite struligt verkar det ju vara.

DET kan jag hålla med om...

DET kan jag hålla med om...

+100 på den.

Utav 6 loungeförsök så funkade inte ett enda med EBD trots att det står *G på boardingkort. Tog jag fram mitt "gamla" EBG så funkade det hur fint som helst. Eller nåja - de muttrade lite om att jag hade flera olika kort med olika status".

........., och unga serviceinriktade tjejer och killar (med Denver som bas) som arbetade i kabinen.

..

Va! Finns det unga tjejjer och killar på United? :) Själv har jag bara råkat ut för bredhöftade madammer som använder drinkvagn som rullator eller vapen om någon kund gnäller. Nu senast mellan FLL -> CLT

Jag tror att det finns en trend att vi kommer se förmåner/upplevelser fokuseras mer och mer mot flygbolagens egna kunder och medlemmar, eller med enbart deras strategiskt viktiga partners som t.ex. bolagen inom en Joint Venture.
..

+1

Tyvärr är det inte så att SAS är så himla generösa andra vägen heller.. t.ex. med Fast Track..

+1

Efter resan nu så kommer jag skriva ett mail till SAS. Inte för det kommer göra någon skillnad men då har jag åtminstone gjort mitt.
Tycker det här med allianser och status har blivit rejält urvattnat och syfteslöst.

Är det inte det denna tråden handlar om? Att UA-personal i check-in och lounge inte känner igen korten ordentligt?

Jovisst, men en del säger också att det inte är något problem. Så kommentaren är lite väl generell tycker jag. Det kan också vara så att det är baggage eller fast track som inte fungerar...

@Monkey_Class : Det är väl egentligen Star Alliance du borde rikta din kommentar till. Genom att de tar in det ena bolaget efter det andra så blir mängden bolag och passagerare så stor att förmånerna tvingas nedåt.

Jag tycker personligen Star Alliance är för stor nu och man borde rikta in sig på en mindre skara bolag (Kvantitet är INTE lika med kvalitet). Jag tror dock det är många som inte håller med mig ;)

Nja, man har ju "ingen status", "silver" och "gold" officiellt. Att det sedan bara är gold som ger något är en annan femma.

En sanning med modifikation, UA skyltade tydligt at Star Alliance Silver fick använda business check-in i Cancun i somras. Sparade oss ganska mycket köande.
/b

Toppen