Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

Skjut inte budbäraren här gott folk. Jag hade tolkat det precis som ni men ställde frågan för säkerhets skull till Amex som svarade att en "gammal" voucher även skulle gälla nästa år MEN att den "nya produkten" (somd e kallade det nya vouchererbjudandet) gällde vouchers utfärdade efter den 1 november. Jag drog en lättnadens suck eftersom jag medvetet inte spenderat en krona på mitt Amex sedan i somras då jag har 80 spänn kvar till gränsen och ville att den skulle aktiveras så sent som möjligt på året.

Om AMEX-agenten svarade fel är ingen gladare än jag!

Skjut inte budbäraren här gott folk. Jag hade tolkat det precis som ni men ställde frågan för säkerhets skull till Amex som svarade att en "gammal" voucher även skulle gälla nästa år MEN att den "nya produkten" (somd e kallade det nya vouchererbjudandet) gällde vouchers utfärdade efter den 1 november. Jag drog en lättnadens suck eftersom jag medvetet inte spenderat en krona på mitt Amex sedan i somras då jag har 80 spänn kvar till gränsen och ville att den skulle aktiveras så sent som möjligt på året.

Om AMEX-agenten svarade fel är ingen gladare än jag!

Finns fler budbärare...

Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):
- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.
- Befintliga 2-for-1 vouchers går inte att använda på Star Alliance, endast nya vouchers med det nya kortet.
Min intjäningsperiod på EuroBonus slutar sista November så jag väntar till 1:a December med att skaffa det nya kortet.
Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Den primära anledningen till att jag skaffade kortet var att tjäna poäng på övriga köp. Att poängen sänks med 25 % är därför en stor försämring, som i brevet mycket snyggt maskerats till en liten "förändring". Jag undrar därför två saker:

1. Finns det något annat motsvarande kort, som ger mer för pengarna? Behöver inte nödvändigtvis vara SAS/EB och/eller Amex.
2. Måste jag ha kvar mitt kort fram till dess att jag utnyttjar min voucher? (Har lyckligtvis bara ca 5k kvar till 150k – för utnyttjandemöjligheterna var iaf ett lyft.)

• Gilla
Reactions: SG
Det är en försämring, som kompenseras av en ännu större förbättring.

Är du primärt ute efter poäng är det Diners som gäller med sina 20p/100 kronor.

Om man nu skulle "råka" vara nära att knäcka 300kkr gränsen för 2014.... Kan jag då få en andra voucher om jag signar upp för ett kort a 4000 kr?

Den primära anledningen till att jag skaffade kortet var att tjäna poäng på övriga köp. Att poängen sänks med 25 % är därför en stor försämring, som i brevet mycket snyggt maskerats till en liten "förändring". Jag undrar därför två saker:

1. Finns det något annat motsvarande kort, som ger mer för pengarna? Behöver inte nödvändigtvis vara SAS/EB och/eller Amex.
2. Måste jag ha kvar mitt kort fram till dess att jag utnyttjar min voucher? (Har lyckligtvis bara ca 5k kvar till 150k – för utnyttjandemöjligheterna var iaf ett lyft.)
Coop MedMera Mer MasterCard ger 20 eurobonuspoäng per 100 kr (när man växlar Coop-poäng till eurobonuspoäng). Finns mycket att läsa om detta kort på forumet här. Efter att ha läst om detta kort här på businessclass.se skaffade jag det direkt. Funkar överallt och ger poäng även när man betalar räkningar. Tyvärr är dock deras kundtjänst mindre bra... 30 minuter i telefonkö är lagom kul när man vill veta varför kortet plötsligt inte funkar.

Extrakortets spend räknas också mot 150000kr gränsen. Alla korten ger poäng till EB-kontot som huvudkortet är kopplat mot.
Problemet idag är väl att man inte kan få den bättre hälftens namn på extrakortet?

Så i affärer som bryr sig om namn och signatur på kortet blir det stopp, men i mindre noggranna affärer går det bra för frugan att bygga på bonuspoängskontot.

Någon som vet hur det blir med Elite?

Toppen