Priority Boarding fungerade inte alls på MMX igår (SK0116). Automatspärren öppnades innan boarding varpå slussen mellan Gatepodiet och Skybridge fylldes på med folk. Jag frågade värdinnan om alla dessa personer hade priority och fick till svar att SAS inte hinner med priority eftersom planet var sent. Jag blev dock lovad att få gå på först så fort boarding öppnar, varpå jag frågade om jag då skulle behöva tränga mig igenom klungan i slussen. Inget konkret svar, hon verkade mest besvärad av min närvaro. Antingen fick hon stå och argumentera med mig eller börja mota tillbaka ett 30-tal pax som redan stod i slussen. Nåväl, no big deal, vi kom med allihop och resan var behaglig.
Det är andra gången jag råkar ut för samma fenomen på MMX. Värdinnan kunde inte SAS produkt! Tekniskt sett blir man lurad på det extra man betalar för priority. SAS management måste se till att hela organisationen förstår produkten och drar år samma håll. Marknadsföringen riktad mot frekventa resenärer blir vilseledande. Det här håller inte!
För övrigt vill jag ge ett stort tack till mannen bakom mig på planet som när vi skulle gå av ropade att jag hade glömt min iPad i sätet (slarvigt av mig). Du räddade min helg, annars hade jag inte kunnat skriva det här klagomålet. Kanske en BC-vän? Hör gärna av dig!