Senaste nytt

Ve och fasa. Bokade massa SAS

Boarding fungerar inte alls på ARN och CPH. Både SAS och passagerare får skulden.

PAX för att ingen visar någon hänsyn och alla tränger sig runt gaten.Gate Lice som vi säger på engelska. SAS för att dom inte skickar tillbaka folk som struntar i instruktionerna.

Föga överraskande kanske med tanke på hur lite hänsyn nordbor brukar visa varandra (ursäkta mig, hålla upp dörrar, låta familjer med barn boarda först osv...) Här är det free for all jag har Guld/Diamond och är viktigare än alla andra.

Kunde inte skrivit det bättre själv.

Jag förstår inte hur svårt det ska vara för SAS att få ordning på detta?

SAS: sluta ropa ut priobording om ni nu ändå inte bryr er!

Efter att vi fick barn så inser jag ännu mer hur otrevliga vi är mot varandra i detta land ;). Me me me and me...

Hvilket skilt? (Hilsen noen som aldri har flydd CX, BA eller SQ :p )

Kan han mena det här?
SQ-A380-28DEC12-LAUNCH-Gate-signs-600x339.jpg
Bild från: TravelSkills - News and Tips For Your Trips

Hvordan skal man få plass til det på ekstremt underdimensjonerte flyplasser som OSL og til dels ARN? Så vidt det er plass til å ta i mot passasjerer på én side av gate enkelte steder på OSL...

Vet inte om man kan skylla det helt på passagerarna som vägrar respektera Priority boarding, utan mycket av ansvaret hänger på SAS om de vill få det att funka. I den civiliserade världen har man ställt upp två köer som tydligt markeras med rep och skyltar, där en agent går och kontrollerar att man står i rätt kö INNAN boarding. Inte nog med att priority boarding respekteras, så leder detta system till en mer effektiv boarding då folk redan har bildat köer innan det ropas ut. Tillskillnad från på Arlanda där folk står utspridda överallt och man bokstavligen tvingas trängas för att ta sig förbi.

Hvordan skal man få plass til det på ekstremt underdimensjonerte flyplasser som OSL og til dels ARN? Så vidt det er plass til å ta i mot passasjerer på én side av gate enkelte steder på OSL...

Det finns plats för folk att stå i kö så det finns plats både på Oslo och på Arlanda att placera liknande skylt som den här (British Airways) vid gaterna.
img_8807-jpg.15390

(Foto: Jacob)

British Airways drar vel fra en annen terminal enn hva *A/SAS har på Arlanda, og der har jeg aldri vært - så jeg kan dessverre ikke uttale meg om eventuelle sammenlikninger. Virker som skiltet står ganske permanent der det står, og så vidt jeg vet opererer ikke SAS med permanente gates på Arlanda - ei heller om hva Arlanda lufthavn sier om det å ha permanente skilt stående framme i terminal 5 hele tiden. Hadde vært interessant å vite :)

Toppen