Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Du skal ikke se bort fra at det var kø på ekte. Jeg la også igjen telefonnummeret mitt hos Diners Club Sverige for en liten uke siden. Jeg hadde plass 15 i køen klokka 12.00. Klokka 15.45 ringte de meg opp igjen. Meget god service når de først ringte opp, også der :)

Om det faktisk var så lang kø så burde de kanskje ha flere på jobb.. 4 timer er ikke godt nok enten det er SAS eller Diners

Hörde ett rykte idag att nästa alla långlinjer från ARN skall flygas av personal från OSL och ARN personal som blir över skall flyga norsk inrikes. Orsaken till detta är en utformningen på kabinanställdas nya viloplats (nya kommande configen) på långlinjerna. Detta skall vara ett test under oktobermånad.
Det verkar som att SAS har mycket pengar i kassan att spendera på hotellnätter till deras anställda.....och lite till aktieägarna:(

SAS Ankomstservice brukte 4 timer på og ringe opp igjen når jeg la igjen nummeret på grunn av kø, selvom de sier man ikke mister plassen i telefonkøen. Det er alt for dårlig!
Men til gjengjeld veldig god service når de ringte tilbake
Jag lade på den 3 augusti och bad de ringa upp mig igen. Jag väntar fortfarande! Jag gjorde det säkert tio gånger för att vara säker på att telefonnummer skulle bli rätt.

Jag lade på den 3 augusti och bad de ringa upp mig igen. Jag väntar fortfarande! Jag gjorde det säkert tio gånger för att vara säker på att telefonnummer skulle bli rätt.

Ringte igjen i dag, da tok det "endast" 2 timer før de ringte opp igjen.. Ganske utrolig at de har så dårlig service på den funksjonen som er det siste man møter etter turen! Ødelegger fort inntrykket av en veldig bra flytur..

Bagageförsening 9 Juli. Jag och partner gör nödvändiga inköp för 1300€. Idag (!?) återkommer man och meddelar att trots tidigare given information om att någon beloppsgräns inte finns utan att skäligheten i varje enskilt fall prövas att man ämnar ersätta med 100$ per person. Inte ens de sämsta bagageförseningsförsäkringarna i ICA-Banken har en sådan låg nivå.

Spontana idéer? Överklagade naturligtvis och nästa instans blir väl ARN. Någon som varit i liknande situation?
Driver ett annat ärende med ett med försäkringsbolag i ARN nu och det är ju en högst ledsam process som jag gärna undviker igen..

Ex-Air Europa 737-800 som går från Oslo till diverse Europeiska destinationer. Sämre säteskonfiguration får man leta efter! Inte nog med att stolarna känns sunkiga så är de otroligt obekväma då de har extremt begränsad recline och benutrymme. På första raden saknas dessutom bord för mittenpassageraren och är man över 1,80 lång måste man mer eller mindre sitta hukad som en grottmänniska för att över huvudtaget kunna få plats. Enligt crew ska dessa flygplan få de nya NEK stolarna, så jag hoppas att det inte dröjer alltför länge.

Ex-Air Europa 737-800 som går från Oslo till diverse Europeiska destinationer. Sämre säteskonfiguration får man leta efter! Inte nog med att stolarna känns sunkiga så är de otroligt obekväma då de har extremt begränsad recline och benutrymme. På första raden saknas dessutom bord för mittenpassageraren och är man över 1,80 lång måste man mer eller mindre sitta hukad som en grottmänniska för att över huvudtaget kunna få plats. Enligt crew ska dessa flygplan få de nya NEK stolarna, så jag hoppas att det inte dröjer alltför länge.

LN-RRE/RRF/RRG.... De er altså det største mysteriummet jeg kjenner til, for jeg stortrives ombord på disse individene. Elsker stolene å sitte i, og synes benplassen er helt utmerket. Jeg er 1,75cm lang og så god plass har jeg ombord LN-RRF på 24F:
6056872950_49f39047c7_b.jpg

Rart hvor forskjellig man er :p

Ja vad ska man säga, vi är några på VBY-ARN som ett par tre ggr i veckan serveras denna eminenta frukost, idag bestämde jag mig för att fotografera och ta det genom den offentliga kanalen Facebook.
jag måste säga att jag blev förvånad över responsen...

This mornings breakfast, just like every... - Christian Sternudd | Facebook

Va fick ni MER. När jag åkte linjen under sommaren var det vanliga juicen och macka. Men som sagt, av det jag hört så ska utbudet vara detsamma fast det är Jet Time eller Blue1 som utför flygningen. Så här får nog SAS göra om göra rätt.

Toppen