Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Roligt att du tycker att T1 på CdG är en av de enklaste flygplatserna, tror du är rätt ensam om det :) får se om du byter åsikt när du ska hem:-0

Jo tack märkte det på kommentarerna via instagram hehe ;) Men för oss var det inga problem och alla i sällskapet tyckte det var mycket bra.

IMG_20140912_204236.jpg
Några besök på vingårdar i trakten runt hautvillers. Vissa bjöd på prover andra tog betalt men det var kul att testa sig fram och få köpa med det man gillade men även att spana in processen när dom tillverkar osv.. Har så dåligt internet och Att skriva på telefonen är inte allt för kul. Får skriva och slänga ut fler bilder när jag kommer hem.

Gick att ladda upp bilder nu på morgonen ialla fall. Slänger ut några från tors, fre :)

88% beläggning på -700 ARN-CDG, maten smakade riktigt bra.
DSC_0049.JPGDSC_0051.JPG DSC_0072.JPGDSC_0074.JPGDSC_0075.JPGDSC_0078.JPGDSC_0081.JPGDSC_0082.JPGDSC_0083.JPGDSC_0084.JPG

Kul att än en dag besöka lokala och mindre gårdar och producenter av Champagne. För att sedan ta sig an Moet and Chandon som hade en riktigt imponerande källare, skulle gissa (ja något antal fick man inte veta) att det kanske fanns en årsproduktion och 40 miljoner flaskor där nere med sina 2,8 MIL!!!! gångar och otaliga inslag i väggen var Champagnen förvarades. Guiden påpekade att vi inte skulle vandra iväg utan följa efter honom. Inte för att det gått någon brist på en med tanke på all dricka som fanns överallt ;)

Inträdet till Moet and Chandon kostade 35€ och då ingick 2 glas av 2006 årsgång. Och visst det kändes lite dyrt men samtidigt var det riktigt spännande och trots allt värt pengarna för det ungefär 1,5 timmar besöket nere i underjorden. Dom små gårdarna var däremot gratis och alla förutom en bjöd på Champagne och det kändes mer genuint, mer äkta på något sätt och större kärlek till vinet än att bara tjäna pengar på det man gjorde. Några var även bland dom bästa jag smakat trots det låga priset på 12-16€/flaskan, inte för att jag kommer ihåg namnet just nu.. Men kan rekommendera att åka hit, otroligt vackert och rogivande miljö. Att man sedan får Champagne till frukost, lunch och middag kan inte annat än ses som en guldstjärna i kanten ;) Finns bara en sak jag inte gillar och det är språket.... Jag blir galen på det :(

)DSC_0143.JPGDSC_0144.JPGDSC_0149.JPGDSC_0150.JPGDSC_0152.JPGDSC_0155.JPGDSC_0157.JPGDSC_0162.JPGDSC_0166.JPGDSC_0168.JPGDSC_0175.JPGDSC_0176.JPGDSC_0177.JPGDSC_0179.JPGDSC_0180.JPGDSC_0183.JPGDSC_0186.JPGDSC_0192.JPGDSC_0195.JPGDSC_0197.JPGDSC_0204.JPGDSC_0208.JPGDSC_0214.JPGDSC_0218.JPG

Allt dåligt jag hört om CDG är då ingenting jag kan hålla med om på den här resan. Hitvägen var inga problem, och det var lika lätt nu. Checkade in väskan och fick mina 3 boardingkort, blippade boardingkortet när jag skulle upp för rulltrappan... En till rulltrappa och säkerhetskontroll där boardingkortet blippades igen. Ingen kö att tala om, vidare mot loungen. Måste säga att jag gillar satelliterna på terminal1, känns coolt! :)

CDG får bra betyg av mig :) Paris-Köpenhamn-Stockholm-Kiruna att göra idag!

Jag gillar också CDG T1, men jag har heller inte försökt mig på några mer fancy saker där, som korta connections eller försöka hitta till konstiga platser på flygplatsen. In till och ut från Paris med omnejd, då fungerar den bra....

Jag gillar också CDG T1, men jag har heller inte försökt mig på några mer fancy saker där, som korta connections eller försöka hitta till konstiga platser på flygplatsen. In till och ut från Paris med omnejd, då fungerar den bra....

Ja precis! Men det är fördel med guldkort, promenerade till toaletten och herregud vilka samlingar av folk ute i terminalen :D Sen gjorde jag missen att gå in för tidigt, skulle stannat längre där ute och promenerat runt i affärerna, men man lär sig så länge man lever :)

Ja precis! Men det är fördel med guldkort, promenerade till toaletten och herregud vilka samlingar av folk ute i terminalen :D Sen gjorde jag missen att gå in för tidigt, skulle stannat längre där ute och promenerat runt i affärerna, men man lär sig så länge man lever :)
Du gjorde nog bäst i att ta plats i loungen tidigt ändå så du fick plats.... Den är ju inte stor, haha....

Du gjorde nog bäst i att ta plats i loungen tidigt ändå så du fick plats.... Den är ju inte stor, haha....

Jo nä, en av dom mindre jag varit i. Men helt fullt blev det aldrig. Trots fyra avgångar nära inpå varndra, Stockholm, Oslo, Stockholm och slutligen Köpenhamn som jag skulle till.

Bra service och ordning hade personalen! Ialla fall och det var trevligt :)

Toppen