Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

Holder med om, at det er bedre at flyve med status. Efter i mange år stort set kun at have rejst med SAS, så rejste jeg for noget tid siden med BA til Johannesburg. Hvilken forskel i Business mod SAS!
BA's service i kabinen er meget høj og selv om Businessclass indretningen med face to face stole er svær at vende sig til, så er det dog lysår bedre end det produkt SAS kan tilbyde lige nu.
Nu bliver det BA en tid, hvor det er muligt og en kamp for at få status.

;-)

Sadar da var poangen inne, nu ar det bara att vanta pa att medlemskapet uppgraderas. For 4 manader sedan borjade jag flyga BA, minns forsta frukosten pa T5 - full english pa JD Weatherspoons - igar blev det full english i Galleries First. Det ar trevligare att flyga med status :)
Är du nöjd med vårt råd om BA-medlemmsskap :)

Är du nöjd med vårt råd om BA-medlemmsskap :)
Oh yes! Man far tacka for det radet. Nu med Gold ar det fantastiskt bra, Galleries First ar snappet battre an SAS Gold lounge tex:)

Nu kommer ju dock den storsta fragan, skall man fortsatta jaga TP och eventuellt na 5000 under aret eller ska man lugna ner sig och spara tid och lite pengar pa billigare biljetter och kortare rutter?

Oh yes! Man far tacka for det radet. Nu med Gold ar det fantastiskt bra, Galleries First ar snappet battre an SAS Gold lounge tex:)

Nu kommer ju dock den storsta fragan, skall man fortsatta jaga TP och eventuellt na 5000 under aret eller ska man lugna ner sig och spara tid och lite pengar pa billigare biljetter och kortare rutter?
Hur ser det ut på Avioskontot, har du många poäng där? Tillräckligt många? I så fall kanske samla lite poäng på Finnair ockå, inte mycket men då och då har jag förstått att du hamnar på Finnairkärror. De har ju uppgraderingar inom Europa för 10k Finnairpoäng vilket är ett bra utnyttjande.

Tänk bara på att Finnairpoängen förfaller efter 3 år så samla inte för många....

Jag skulle nog helst jaga ihopa ytterliggare 150K avios for att kunna gora en fin semester med familjen. Dessvarre kommer jag nog sitta fast med mina avios da det verkar omojligt att hitta biljetter i F till roliga destinationer i USA under engelska skolledigheter, speciellt 4 stycken biljetter.

Ska kolla hur snabbt jag skulle fa in 10K poang och om det skulle vara vart det eller inte. Tack for iden. Annars kanske man skulle jobba ihop till ett ar till som EBG och borja resa via ARN/CPH/OSL.....

Jag skulle nog helst jaga ihopa ytterliggare 150K avios for att kunna gora en fin semester med familjen. Dessvarre kommer jag nog sitta fast med mina avios da det verkar omojligt att hitta biljetter i F till roliga destinationer i USA under engelska skolledigheter, speciellt 4 stycken biljetter.
Är du ute i tid så är det inga problem att hitta F-redemptions. 4 st kanske, men vissa kanske kan åka i C?
Glöm inte att fixa kreditkortets 2-4-1 voucher bara...

Ska kolla hur snabbt jag skulle fa in 10K poang och om det skulle vara vart det eller inte. Tack for iden. Annars kanske man skulle jobba ihop till ett ar till som EBG och borja resa via ARN/CPH/OSL.....
Hvis du vil have 4(!) billetter i first er det nok ikke helt dumt at sigte på 5000TP. Der findes "Jokers" og "GUF2" som kan hjælpe dig godt på vej - men det er der andre der ved meget mere om!

Toppen