kristofergustafsson:26668 skrev:"You received this email and exclusive offer because you made a Buy, Gift or Share Dividend Miles purchase in the 2011 calendar year." dvs erbjudande till dem som köpte US Airways-mil under 2011.
Finns det egentligen något konkret som säger att US borde gå i konkurs? Har de presenterat 2011 än?
Om US Airways går i konkurs, kan du inte flyga bonusresan som är bokat via US Airways.
(Om partnerflygbolag transporterar dig som goodwill, men räkna inte med den.)
Varför inte? Om bonusresan via US Airways men med annat star Alliance-bolag är biljetterad och "betald" borde väl även US Airways ha betalt det bolag som utför flygningen? Då borde väl även resan fortfarande vara giltig.
Vänligen komma ihåg, när du har köpt(eller använt miles) biljett från US Airways, har du kontrakt med US, inte med partnetflygbolag.,
Partnerflygbolaget har kontrakt med US, men kontraktet upphör när US har gått i konkurs.
Det finns väl inget annat konkret än att Amerikanska flygbolag i allmänhet har det kämpigt och att US Airways sliter efter att få in likvida medel.
Sen kan det ju faktiskt vara så att de gör en bra affär. När jag gjorde min första bonusresebokning så var det ett halvår efter jag köpt poängen (och ytterligare ett halvår innan jag kom att förlägga resetillfället). Det innebär att US i princip hade ett års ränta på mina pengar innan de fick motsvarande utgift. Hur många här sitter inte på 200K+ US miles som de haft länge och inte kommer nyttja på ett tag.