Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Det verkar ha det lite rorigt på USAir. Jag fick oxå två mail, först ett om 25% rabatt sedan 30 minuter senare fick jag ett nytt om 50% rabatt. Kul så länge det varar.
 
kristofergustafsson:26668 skrev:
"You received this email and exclusive offer because you made a Buy, Gift or Share Dividend Miles purchase in the 2011 calendar year." dvs erbjudande till dem som köpte US Airways-mil under 2011.

Fick precis detta idag. Köp upp till max 50k miles och få 50% rabatt på priset.
Kör för det! :)
 
Hur funkar det om man skulle köpa en resa för poängen som ligger långt i framtiden och efter det så går US omkull? skulle den redan utfärdade biljetten vara giltig på partners (om man bara väljer såna) eller är det kört?
 
Om US Airways går i konkurs, kan du inte flyga bonusresan som är bokat via US Airways.
(Om partnerflygbolag transporterar dig som goodwill, men räkna inte med den.)
 
Finns det egentligen något konkret som säger att US borde gå i konkurs? Har de presenterat 2011 än?

Det finns väl inget annat konkret än att Amerikanska flygbolag i allmänhet har det kämpigt och att US Airways sliter efter att få in likvida medel.

Sen kan det ju faktiskt vara så att de gör en bra affär. När jag gjorde min första bonusresebokning så var det ett halvår efter jag köpt poängen (och ytterligare ett halvår innan jag kom att förlägga resetillfället). Det innebär att US i princip hade ett års ränta på mina pengar innan de fick motsvarande utgift. Hur många här sitter inte på 200K+ US miles som de haft länge och inte kommer nyttja på ett tag.
 
Om US Airways går i konkurs, kan du inte flyga bonusresan som är bokat via US Airways.
(Om partnerflygbolag transporterar dig som goodwill, men räkna inte med den.)

Varför inte? Om bonusresan via US Airways men med annat star Alliance-bolag är biljetterad och "betald" borde väl även US Airways ha betalt det bolag som utför flygningen? Då borde väl även resan fortfarande vara giltig.
 
Varför inte? Om bonusresan via US Airways men med annat star Alliance-bolag är biljetterad och "betald" borde väl även US Airways ha betalt det bolag som utför flygningen? Då borde väl även resan fortfarande vara giltig.

Tyvärr fungerar inte så i flygbranchen.

Flygbolaget A får pengar från flygbolaget B som har sålt biljetten när flygbolaget A har transporterat passagerare.

T ex Singapore Airlines(SQ) får inga pengar om US Airways(US) har gått i konkurs även om SQ har transporterat passageraren.

Så länge partnerflygbolag inte visar sin goodwill, är de inte skyldig att transportera passageraren heller.

Vänligen komma ihåg, när du har köpt(eller använt miles) biljett från US Airways, har du kontrakt med US, inte med partnetflygbolag.,
Partnerflygbolaget har kontrakt med US, men kontraktet upphör när US har gått i konkurs.
 
Vänligen komma ihåg, när du har köpt(eller använt miles) biljett från US Airways, har du kontrakt med US, inte med partnetflygbolag.,
Partnerflygbolaget har kontrakt med US, men kontraktet upphör när US har gått i konkurs.

Tack för förklaringen. Inte riktigt vad jag hade hoppats på, men ändå förståeligt.
 
Det finns väl inget annat konkret än att Amerikanska flygbolag i allmänhet har det kämpigt och att US Airways sliter efter att få in likvida medel.

Sen kan det ju faktiskt vara så att de gör en bra affär. När jag gjorde min första bonusresebokning så var det ett halvår efter jag köpt poängen (och ytterligare ett halvår innan jag kom att förlägga resetillfället). Det innebär att US i princip hade ett års ränta på mina pengar innan de fick motsvarande utgift. Hur många här sitter inte på 200K+ US miles som de haft länge och inte kommer nyttja på ett tag.

Nu kör American Airlines(AA), Delta(DL) och US Airways(US) olika Buy miles kampanjer.
Så kan man lugnt att säga att de flesta amerikanska flygbolagen har det tufft och behöver cash omagående. :eek:
 
Toppen