Senaste nytt

Söker: Sverige - Sydamerika i business class

Du hade ju annars kunnat tittat på länken jag postade...
Det gjorde jag, och då insåg jag att jag redan på egen hand hade lyckats hitta länken tidigare idag. Sen ville jag dubbelkolla så att jag verkligen uppfattat rätt och valde att kontakta supporten.

Tack för länken, och för all hjälp.

Det finns platser (faktiskt 2 st.) IST-GRU varje torsdag i juli. Hem finns mer att välja på. Dom korta sträckorna, GOT-IST och GRU-EZE är vidöppna.

Ett alternativ vore att boka två business-biljetter för Eurobonus-poäng mellan zonerna Nordamerika till Sydamerika, till exempel från Toronto till Buenos Aires med Air Canada. Det kostar 75 000 poäng per person. Går ju även att utgå från New York med anslutning i Toronto för samma poäng. Flygskatter och avgifter ligger dock på över SEK 4000 per person. Sedan köpa separata biljetter Skandinavien-Toronto/New York.

Skatterna är lägre om du flyger USA till EZE isf
Det är sanning med lite modifikation.
På ITA Matrix ser det ut som flygbolaget inte debiterar bränsletillägg, men om man kollar fare basisen i ExpertFlyer får man veta att flygbolaget har flyttat bränsletillägget till fare delen.

Eller menade du att flygskatterna (exkl. bränsletillägget) var billigare från USA?

Det är sanning med lite modifikation.
På ITA Matrix ser det ut som flygbolaget inte debiterar bränsletillägg, men om man kollar fare basisen i ExpertFlyer får man veta att flygbolaget har flyttat bränsletillägget till fare delen.

Eller menade du att flygskatterna (exkl. bränsletillägget) var billigare från USA?
Jag vet bara att senast jag bokade (NYC-GRU-EZE) betalade jag ca 3 USD, rätt eller fel vet jag ej men det var vad jag betalade.

Hej på er!

Jag har hittat följande Awardbiljetter genom att söka med ANA-tools.
Skärmavbild 2014-09-11 kl. 18.36.40.png
Jag har aldrig bokat sådana här biljetter tidigare. Vi är 3 stycken som skall åka och biljetterna skall betalas med EB-poäng.
Om jag bokar via SAS, kostar biljetterna 75 000 poäng/st då?

Hur kan jag ta reda på skatter och avgifter?
Vad anser ni om rutten jag fått fram, kommer den att fungera att åka på? Finns det något jag missat eller bör tänka på?

Med vänlig hälsning

Toppen