Där man lämnar eget fingeravtryck? Enkelt? Måste man göra något innan, typ registrera sig någonstans?Använde "automaterna" vid senaste besöket. Då var kravet att man hade ett ESTA som man tidigare använt i manuell kontroll. Dessutom fick jag ingen stämpel i passet.
Där man lämnar eget fingeravtryck? Enkelt? Måste man göra något innan, typ registrera sig någonstans?
Använde "automaterna" vid senaste besöket. Då var kravet att man hade ett ESTA som man tidigare använt i manuell kontroll. Dessutom fick jag ingen stämpel i passet.
Jag har ju rest dit förut, 5:e gången nu på denna esta. Sen förnyar jag. Har aldrig tänkt på maskinerna förutNäe, men det går tydligen inte att använda på första inresan i USA på ESTA. Oklart vad som händer om man förnyar sitt ESTA.
Automaten tar fingeravtryck och foto samt ställer några frågor om resan, och sen får man gå till en vanlig kontrollant för utfrågning. Mycket smidigt. Tog kanske 5 min i kö till maskinen, 5 min knappande och 2 min hos kontrollanten.
Går automaterna att använda direkt om man har visum i passet?
Jag har ju rest dit förut, 5:e gången nu på denna esta. Sen förnyar jag. Har aldrig tänkt på maskinerna förut![]()
Åker till EWR nu.Maskinerna finns tyvärr inte på alla flygplatser.
Åker till EWR nu.