Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckats boka CPH-ORD (resa i april 2015) till en kompis, i Biz, han brukar åka Eco så han blir nog nöjd, med 2-4-1 så blev det 50k.

Jag förstår inte varför AMEX inte gör något åt 150000 kr-"spärren", för det är verkligen en spärr. Jag har slutat använda mitt kort sedan i början av juni och använder Diners och MC istället. De har redan gått miste om >70k. 1,5 års giltighetstid hade tagit bort problemet.

Nästa gång ni pratar med kundtjänst, framför detta. Det gör jag varje gång :cool:

Enda incitamentet att fortsätta med amex efter 150k är att kunna betala den fakturan genom coops mastercard avgiftsfritt via betalo.se så man får 10 poäng till per hundralapp man har spenderat på amex. Det förutsätter klart att man har coops mastercard och att man väntar med att föra över sina coop poäng tills man har fler än 20000. Det är iaf min plan.

Enda incitamentet att fortsätta med amex efter 150k är att kunna betala den fakturan genom coops mastercard avgiftsfritt via betalo.se så man får 10 poäng till per hundralapp man har spenderat på amex. Det förutsätter klart att man har coops mastercard och att man väntar med att föra över sina coop poäng tills man har fler än 20000. Det är iaf min plan.
har du kollat att amex tillåter att man betalar till deras plusgiro via betalo?

Hur jag betalar pengarna TILL amex borde väl kvitta så länge de får in dem?
Jag chattade med någon på betalo och hon skrev att det är OK att betala amex med coops mastercard ur deras perspektiv. Däremot får man inte cirkulera fakturor. Hon refererade till deras användningsvilkor där det står att ett kort inte får användas för att betala en faktura där det kortet är källan. Sedan kan man ju undra hur många steg de håller koll på det om man har flera av de korten som är avgiftsfria men det orkar jag inte :).

Min fundering var mer av typen som att amex pg/bg verkligen går att välja i listan över mottagare. Det går ju t.ex. inte välja SEB:s konton för att betala till bland annat SAS EB MC.
Jag testade att skriva in amex BG i fältet och den hittade det som amex. Så fort jag får mitt coopkort så testar jag och återkommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen