Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
nja, har du Amex 2-4-1 tycker jag det är bra värde - 70.000 per säte är inte farligt trots att det inte är marknadsledande direkt men du slipper ju skatterna ....

Mja, skatterna är ju det enda du betalar. Däremot slipper du allt annat - framförallt bränsletilläggen, som är det som brukar vara dyrt...

För mig finns det ett antal anledningar att välja SAS trots de slitna sätena: Amex 2-4-1 (om man nu hittar availability), inga bränsletillägg på awards och "diamond best availability"-biljetter.

Utöver det är som jag ser det det enda argumentet där de har direktflyg och ingen annan har det, vilket i Stockholm betyder till Chicago. Men de tre punkterna är faktiskt värda rätt mycket för mig åtminstone - en 2-4-1 till Tokyo hör definitivt till det där jag skulle vara nöjd.

En fråga till forumet: jag och FruSeaPlanePilot har bokat 2-4-1 till Tokyo i höst. FruSeaPlanePilot kan bli tvungen att avbryta Tokyobesöket för en tjänsteresa till Afrika. Funkar det att hon vaskar hemresan med SAS och att jag reser hem själv med 2-4-1 biljetten?

engelska som gäller när man ska boka 2-4-1? Tänkte om jag måste skriva upp alfa, bravo, charlie så dom förstår ;)

engelska som gäller när man ska boka 2-4-1? Tänkte om jag måste skriva upp alfa, bravo, charlie så dom förstår ;)

Stämmer, med Tallinn är det engelska som gäller (eller estniska givetvis. Finska och ryska går nog också bra)

Mycket bra och användbar utantillkunskap:

A Alfa
B Bravo
C Charlie
D Delta
E Echo
F Foxtrot
G Golf
H Hotel
I India
J Juliett
K Kilo
L Lima
M Mike
N November
O Oscar
P Papa
Q Quebec
R Romeo
S Sierra
T Tango
U Uniform
V Victor
W Whiskey
X X-ray
Y Yankee
Z Zulu
Å Alfa echo
Ä Alfa alfa
Ö Echo alfa

Stämmer, med Tallinn är det engelska som gäller (eller estniska givetvis. Finska och ryska går nog också bra)

Mycket bra och användbar utantillkunskap:

Borde det inte vara:

Å Alpha Alpha
Ä Alpha Echo
Ö Oscar Echo

Nog för att de flesta kommer på det, men ifall någon får för sig att memorera utan att tänka efter ☺

Borde det inte vara:

Å Alpha Alpha
Ä Alpha Echo
Ö Oscar Echo

Nog för att de flesta kommer på det, men ifall någon får för sig att memorera utan att tänka efter ☺

Skönt att någon faktiskt läser mina inlägg :)

Ska man ut och flyga är dock det enklaste att se till att man inte har några sådana konstiga bokstäver i namnet.

Testat ringa 3 gånger men blir bara frånkopplad när det verkar kopplas fram... Aja får testa på onsdag, hoppas det finns kvar biljetter bara :(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen