Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Uppgraderad till Businessrum i Sky City när jag checkade in inatt. Ingen frukt eller liknande, fast det beror väl på att jag inte bokat rummet innan :D

Radisson Blu, Cebu, Filippinerna.
Har Club Carlsson Guld.
Bokade billigaste rummet.
Fick hörnrum med fin utsikt men inte Business Class rum.
Vi betalade 300 kronor extra per natt för lounge tillgång för 2 personer.
Väldigt bra lounge här särskilt för att vara ett Radisson Blu hotell.
Cocktails och snacks mellan 6 till 8 på kvällen och frukost på morgonen ingår.

Senaste tidens erfarenheter som Club Carlson Guld då:

Radisson Hotel Reagan National Airport, Arlington (Washington D.C.)
Jag blev uppgraderad till en svit med två badrum och en liten soffgrupp. Ganska välutrustat rum men kanske inte det fräschaste jag bott i direkt. Vatten och lite frukt som välkomstpresent.

soffgrupp.png

sang.png

Park Plaza, Utrecht
Uppgraderad till Executive-våningen (vån 2 av 7). Ett litet fruktfat på rummet (som de kom in med utan att knacka efter att jag checkat in på rummet, för övrigt). I övrigt trevligt personal och rummet var fräscht även om hotellet i övrigt nog sett sina bättre dagar. Nära stationen som håller på att få sig en övergripande ombyggnad.

utrechtrum.png

utrechgift.png

Radisson Blu Edwardian Sussex, London
Uppgraderad till ett dubbel-rum från ett enkelrum. Ganska stort badrum men själva rummet var väl inte det största jag bott i kanske men ganska vanligt Edwardian-storlek har jag förstått. Lite inplastad frukt som välkomstgåva. Ett telefonsamtal från receptionen när jag checkat in för att höra att allt var bra också.

sussex.png

Park Plaza Riverbank, London
Precis som förra gången fick jag ett rum ganska högt upp men utsikten den här gången var inte riktigt lika imponerande. Såg dock Themsen i alla fall men framför allt balkongen på huset mitt emot. Lite frukt och vatten på rummet. Även här uppringd också för att höra att allt var ok. Försökte uppgradera till bättre utsikt men det fanns inget ledigt. Frågade om senare utcheckning men de ville ha betalt så jag lät bli. Provade lite senare igen med en annan receptionist som sa att det brukar gå bra att få senare utcheckning om man är Guld men att mitt rum var bokat efter att jag checkat ut. Jag fick utcheckningen förlängt till kl 13 i alla fall.

riverbank.png

Radisson Royal, Helsingfors
Uppgraderad till ett Businessclass-rum. En chokladkaka på rummet som välkomstgåva och sen utcheckning (till kl 18) erbjöds vid incheckning. Trevligt!

royalhel.png

Last edited:
Bor på Park Inn Hammarby Sjöstad om ett par veckor. Hur ser det ut med uppgraderingar på detta hotell för Carlson Gold?

Bor på Park Inn Hammarby Sjöstad om ett par veckor. Hur ser det ut med uppgraderingar på detta hotell för Carlson Gold?
Har haft ett tiotal stays där i år som CCG. Uppgraderad ungefär hälften av gångerna. Generellt så uppgraderar dem alltid till BC rum om dem finns tillgängliga. Däremot nu under semestertider så har BC rummen vart väldigt uppbokade. Får se hur det blir för mig imorgon:)

På Radisson Blu Royal i Dublin nu. Fantastiskt trevlig tjej som skötte incheckningen, och uppgraderad till business class-rum, inklusive frukost, från standard room. Ett fruktfat som välkomstgåva, och nu när vi kom tillbaka från middagen så hade vi fått turndown service och ett äpple var på nattduksbordet.

(tyvärr hade jag dock lagt laptopen på täcket nära kudden, så på min sida av sängen hade de inte vikt ner täcket åt mig, utan jag måste försöka göra det själv när jag ska gå och sova ikväll....)

På Radisson Blu Royal i Dublin nu. Fantastiskt trevlig tjej som skötte incheckningen, och uppgraderad till business class-rum, inklusive frukost, från standard room. Ett fruktfat som välkomstgåva, och nu när vi kom tillbaka från middagen så hade vi fått turndown service och ett äpple var på nattduksbordet.

(tyvärr hade jag dock lagt laptopen på täcket nära kudden, så på min sida av sängen hade de inte vikt ner täcket åt mig, utan jag måste försöka göra det själv när jag ska gå och sova ikväll....)

Asiatisk tjej?

Toppen