Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Det finns några bra Novotels: Taipei Taoyuan och Citygate Hong Kong, men i alla fall i Hong Kong är det ju inte såå mycket besvärligare att ta sig till Central :)

Last edited:
"You are clearly one of our most loyal clients, and so we are pleased to inform you that we will renew your Le Club Accorhotels Platinum card for another year. With your card, you will continue to benefit from the same great service and advantages that you have grown accustomed to during your stays at Accor hotels! "

Jag måste nog se över mitt aktieinnehav i Accor-koncernen. Det låter ju oroväckande att även de mest lojala inte ens bott på Accor :rolleyes:

Hur räknas man som mer illojal än att inte bo på Accor? Är det så att de som aldrig ens bor på hotell är mer lojala Accor än de som bor på Hilton istället :p

Det är ju intressant hur Accor värderar lojalitet, eller så är det skitsmart.. Erbjuder man Platinum till dom som inte bor där egentligen alls så kanske man kan locka dom att bo mer på Accor. Dom som jag som bor bara ungefär 10-20 nätter trots Platinum, ser dom ingen ytterligare potential i och vi får gneta enligt ordinarie regler om vi nu mot förmodan skulle bo mer...

Jag köpte aktien via min vanliga aktiemäklare i Sthlm (Pareto Öhman) men det brukar vara SEB
som i slutänden sköter utlandsdepåer varför det låter helt galet att de inte skulle kunna köpa 51 st
(tror att det var minimiantal för att bli Platinum) aktier i Accor åt dig, Om du inte är aktiekund hos
SEB så kan de debitera uppemot tusenlappen för att göra affären åt dig. Ge inte upp för lätt - en
del anställda kanske inte vet vad som gäller och då får du ett felaktigt besked. Accor är en rätt
stor aktie på Parisbörsen varför det inte borde vara något som helst problem att handla.

Ja då noterade jag idag att jag halkat ner till silver, så 8000 Accor-poäng är skickade och blir 8000 Avios hos BAEC och bara drygt 160 poäng kvar på kontot. Kortet är kastat - Känn ingen sorg för mig Accor...

Ja då noterade jag idag att jag halkat ner till silver, så 8000 Accor-poäng är skickade och blir 8000 Avios hos BAEC och bara drygt 160 poäng kvar på kontot. Kortet är kastat - Känn ingen sorg för mig Accor...

Varför blev det kvar 160 poäng, fungerar inte överföring utan minimum längre?

Toppen