Senaste nytt

Matråd för SAS lounger

pep

Medlem
Jag instämmer för övrigt med övriga i att "fiskbullarna" är helt otjänlig som föda!!!
Bare vent og se: Hvis fiskefrikallerne forsvander vil der også blive ballade.... da jeg tror med sikkerhed mange (i hvert fald en del) godt kan lide dem - også selv om de ikke vil indrømme det. Tråden her er inspirerende, da fantasi, kreativitet, og lidt eksotik ikke behøver at koste noget videre. Alternativt, kan vi jo tage lidt med selv og lave en lille buffet på BC hjørnet hvor vi bytter medbragte "snacks"....
 

Homer

Medlem
Tänk om de hade en korvmoj! En mosbricka innan flighten skulle vara suveränt. Räksallad som tillbehör i guldloungen.

Nedsköljt med pucko chokladmjölk?

Bare vent og se: Hvis fiskefrikallerne forsvander vil der også blive ballade.... da jeg tror med sikkerhed mange (i hvert fald en del) godt kan lide dem - også selv om de ikke vil indrømme det. Tråden her er inspirerende, da fantasi, kreativitet, og lidt eksotik ikke behøver at koste noget videre. Alternativt, kan vi jo tage lidt med selv og lave en lille buffet på BC hjørnet hvor vi bytter medbragte "snacks"....

Alltså knytkalas finns det något danskt ord för det :D
 

Palazzi

Medlem
och på mackan lägger du vilket intressant smörgåspålägg?
Själv har jag inte misslyckats att hitta annat än smör och cream cheese i ARN loungen.

Jo förresten sent på kvällen brukar det finnas ett urval av olika ostar, fast då finns det oftast inget bröd.

Cream Cheese lägger jag på, och en tomatskiva (om det finns). Jag misstänker att deras alternativ hade varit typ "prickekorv" o hushållsost....och det hade jag aldrig rört ändå.

Men börjar de erbjuda salami, serrano/parma och taleggio-ost så kan jag omvärdera.

Lite finare leverpastej hade kanske varit en kompromiss, och det är ju inte särskilt dyrt.
 

Jonas C

Medlem
Men börjar de erbjuda salami, serrano/parma och taleggio-ost så kan jag omvärdera.

Lite finare leverpastej hade kanske varit en kompromiss, och det är ju inte särskilt dyrt.
Chorizo brukar finnas ibland, dock inte den godaste varianten. På Kastrup serverar de ankpaté, vilket bör fungera som ett finare substitut för leverpastej.

Viltpatén som de serverade i höstas var ganska hyfsad tycker jag. Någon som har sett den på sistone?
 

telelina

Medlem
Jag tycker att maten är helt OK. Föredrar kall mat när det är "buffé". Som icke-köttätare så är det trevligt att det nästan alltid finns fisk (förstår om det finns de som har motsatta problemet), dock håller jag med om att fiskbullarna är lite uttjatade nu. I vanliga fall brukar jag vara förpassad till en ostmacka om det är en lounge med ett något mindre sortiment. Frukosten tycker jag är riktigt bra (ja iaf för att vara loungemat). :) Skulle absolut kunna tänka mig att äta den senare på dagen med. Använder oftast ARN T5 & CPH loungen, bäst mat har jag fått i OSL loungen men det kanske bara känns så eftersom jag är där mer sällan. :)
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag håller inte med. Det här visar att det kan vara svårt att veta (för SAS) vilket ben man skall stå på då vi har så olika krav och uppfattning över vad som är "bra" och det är här man måste jobba först - dvs hitta en tillräckligt bra lägsta nivå, innan man börjar förfina konceptet.
Personligen kan jag köpa ett sparsmakat koncept men det minsta man kan begära är att t.ex brödet är färsk(bakat), smöret håller bättre klass än margarin, tomaterna kan åtminstone vara av pomodoroklass, färskpressad juice, riktig mjölk, "riktig" ost, osv. Varför nöja sig med "det är "OK" - lite typiskt svensk mellanmjölksvarning på sådant.
Självklart kan vi som reser så pass mycket kunna ställa lite krav på lägsta nivå tycker jag. Jag inbillar mig att de som använder lounger ändå utgör stommen i SAS intäkter och om vi då skall behöva stå ut med rel. crappig föda för att SAS skall spara några kronor så tycker i varje fall jag att de kan lägga ned lounge verksamheten helt och hållet så vi får ännu billigare biljetter för som det är nu är det bara mellanmjölk.
 

twiggs

Medlem
Jag hade t ex kunnat tänka mig att efter frukosttid förändra konceptet så att det blir mer och bättre drycker och till enklare förtäring i form av snacks som är ännu enklare än dagens enkla måltidsalternativ men däremot mer högkvalitativt.

Goda nötblandningar, bättre chips, fruktsallad / mer fruktskålar utplacerade, diverse kakor av bättre snitt, chokladkorg, soppa i lunch/middagstid, korv på eftermiddagen, ostbricka framåt kvällen.

Tror nog att det är bättre att skruva ner förväntningarna på loungen (detta skall alltså göras från SAS sida), när man inte klarar av att prestera bättre än som man gjort senaste åren. Som det är nu så är det pinsamt dåligt!
 
Eller "länge leve Renklämman" kanske ger mera positiv anda, det är ju bra om vi kan få fram förslag på realistiska alternativ. @Martin Björnström / @Jacob hade inte ni kontakt med ansvarig för SK-loungerna, vi kanske kan lämna in en petition?

Haha, jag kan maila över en lista på förslag utan problem. SAS har dock bra koll; dom gör periodiska undersökningar och har ofta svar på tal när man kommer med idéer. Man inser att rätt många inte är som en själv :)
 
Toppen