Timotey
Medlem
De har väl snackat om att stationera longhaul i Spanien också? Isåfall är väl Chile inte helt otippat med ett plan som 787?
True that!
De har väl snackat om att stationera longhaul i Spanien också? Isåfall är väl Chile inte helt otippat med ett plan som 787?
Undrar vad Kjosfast heter på spanska, det lär vi få reda på om det blir allvar av dessa rykten![]()
Jag tror du är inne på något här.Jag vet inte hur det är i Chile men i Peru är det rätt vanligt med transportförseningar av olika anledningar. I dessa latinska länder är Act of God rätt accepterat förklaring så kanske det går bättre för Norwegian, i alla fall när det gäller (icke existerande) betalning av kompensationer.
Jag vet inte hur det är i Chile men i Peru är det rätt vanligt med transportförseningar av olika anledningar.
I dessa latinska länder är Act of God rätt accepterat förklaring så kanske det går bättre för Norwegian, i alla fall när det gäller (icke existerande) betalning av kompensationer.
2 april 2013
"Asian low-cost carriers will dominate the fast-growing low-cost long-haul sector, so if you're going to compete in the future, you have to do like the Asians. You have to be there," he continues, pointing to the importance of cost-cutting.
Mr Kjos' vision - accompanied by statements such as "in Asia, people in aviation have a tenth of the salary in Scandinavia" - has created tension with both pilots, cabin crews and even the government at home, where he has been accused of social dumping, but he insists he has no choice.
"There has to be a reshaping of Western airlines, otherwise we will be outcompeted by the Asians," he says, dismissing his critics.