Senaste nytt

British Airways Visa

Vågar man ge sig på det ?
Står inför det faktum att eftersom Nordea byter ut Visa mot Master Card så behöver jag för säkerhets skull ett nytt Visa.

Verkar inte finnas så värst många alternativ om jag inte vill öppna konto på annan bank.
Och är det någon som vet om erbjudandet om 5 000 Avios fortfarande gäller.

Står inför det faktum att eftersom Nordea byter ut Visa mot Master Card så behöver jag för säkerhets skull ett nytt Visa.

Verkar inte finnas så värst många alternativ om jag inte vill öppna konto på annan bank.

Du kan ju ge det ett försök och ge upp snabbt om det börjar krångla för dig. Men jag förstår din tvekan. Jag har övervägt kortet många gånger men alltid valt att avstå för inte utsätta mig för något som gett så många så mycket problem.

OKQ8s Visa-kort (VISA) med 1% cashback och utan årsavgift kan kanske vara ett alternativ.

Hade nästan inga problem när jag skaffade det, fick ett nytt BA nummer iofs men det fixade sig på 5 minuter via telefon.

Går du in och ansöker via BA's sida innan 30e juni så får du 5000 Avios

http://www.britishairways.com/sv-se/executive-club/collecting-avios/credit-cards

En annan liten British Airways Visa grej jag lagt märke till är att man kan lägga in när man är utomlands på kortwebben.
Jättebra funktion... men jag kunde inte lägga in Farnborough resan 2 dagar innan för det var för nära avgång.
Kunde inte heller lägga in min kommande USA resa för max restid är 3 veckor via kortwebben.

Gör om. Gör rätt Entercard.
Det är inte charterturister som är målgruppen väl?

Toppen