Senaste nytt

En liten Asientur med Qatar Airways, Cathay Pacific och Emirates

Trevlig läsning. Speciellt intressant med SPG-hotell då jag själv i princip alltid bor på Marriott.

Tack för en trevlig och underhållande läsning. Mycket skumpa som konsumerades på denna resa! Håller med om att Kuala Lumpur är en tråkig stad och att spendera mer än 2 nätter där bör ses som vansinne med tanke på hur lite det finns att se och göra. Begår inte samma misstag igen, som jag förra sommaren när jag spenderade 5 nätter där.

WOW!! Qatar Airways verkar ha insett värdet av att kompensera sina kunder när man inte kan leverera vad som utlovats! Att de gör det med råge är ju bara att applådera! Snyggt! :D

Att dömma av era bilder ser det ut som att min mor och far kommer att få en trevlig resa att se fram emot ombord på Qatar Airways om någon vecka. För deras skull hoppas jag att den nya loungen är öppnad när de passerar Doha.

Ja, det var en riktigt trevlig överraskning. En fördel med rika gulfbolag.

Mer mer mer! :D

Trevlig rapport än så länge. Qatars Business Class ser riktigt trevlig ut och intressant att de serverar årgångsskumpa i Business. Vill minnas att de tidigare serverade Lanson Black Label NV som är en väldigt trevlig "utility" skumpa. Ganska imponerande att ni hann konsumera 4 flaskor på den relativt korta flygningen.

Att starta en sedan länge efterlängtad semester, på en Dreamliner med fri skumpa gjorde det hela lätt som en plätt :) Lanson Gold Label smakade dessutom riktigt bra.

Bra och välskrivet. Trevlig resa pojkar. Biz på Qatar är ju trevligt, dock inte ekonomi tycker jag.

Tackar. Har du provat ekonomi på Dreamlinern eller äldre modeller?

Hårdvaran såg ju helt okej ut, men resten kändes sisådär. Har själv bara åkt ekonomi. Men jag blir inte direkt sugen att testa Qatar igen.

Tycker klart att det är värt att testa. Mellan ARN och DOH var det riktigt angenämt, även om maten lämnade en del att önska!

Vi hoppas väl då att lounger är ok när jag åker i november med Qatar..

Det tycks vara nära nu.

Har aldrig testat Qatar själv men min förutfattade mening är att det är bra ombord men att resten har en del att önska. Den här rapporten tyder också på det.

Vad syftar du på med "resten"?

Tack för en riktigt trevlig rapport. Val av hotell ligger helt i min smak:)

Tack. Hade inte tänkt skriva om alla hotell, men detta ger blodad tand. :)

Trevliga rapporter! Väntar på fortsättningen och Qatar blev Emirateshistorien...

Känner precis igen mig i bägge taxihändelserna - hade en liknande skräckupplevelse i KL för ett par år sedan när vi åkte med en herre som uppenbarligen inte hade sovit på väldigt länge och i Bangkok är det ju något av praxis att chaufförerna försöker blåsa en!

Det är alltid tråkigt när man inte känner att man bara kan hoppa in i en taxi och slappna av. Jag hoppas att Uber, eller liknande koncept sprider sig mer och mer!

Utmärkt rapport. KL - en gång, aldrig mer.

True dat. Tack!

Trevlig läsning som roligt och väl beskriver att även om man bokar lyx så blir det ofta lite berg och dalbana (köer, okunnig personal och meningslösa hotellförmåner). Jag förstår att Lanson 1998 måste ha druckits upp av törstiga resenärer på Qatar, hoppas att 99 är lika god. Den gamla business terminalen i Doha var ju en trevlig upplevelse (om man inte hade shoppingambitioner), verkar inte alls bra nu. Hoppas det är temporärt. KL är väl den minst spännande asiatiska storstaden!

Ja, och även om det kanske stundtals låter lite gnälligt, så är det enligt mig charmen med att resa. 99an smakade mycket bra, men kan dessvärre inte jämföra med 98.

Tack för en mycket trevlig reserapport! Kul att få "följa med" på er resa!

Tack för att du tog dig tid att läsa!

Tack flybob. Efter ca 35 flygningar med EK så känns det som jag sitter i stolen intill dig.

Wow, tack för den kommentaren.

Tack för bra rapport och kul med ett till SPG fan! Trist med St Regis Singapore dock - är min favoritbrand men har själv undvikit det i Singapore efter dåliga recensioner på FT

Ja, det är irriterande att man inte kan ordna till problemen, som tycks ha existerat en längre tid. Fyllde i en survey jag fick och de meddelade att de "direkt skulle ta tag i problemen". Vi får väl se...

Trevlig läsning. Speciellt intressant med SPG-hotell då jag själv i princip alltid bor på Marriott.

Ja, en av nackdelarna när man låser in sig i vissa program, att man drar sig från att se något annat.

Tack för trevlig läsning!
Tack för en trevlig rapport. Ser fram emot fortsättningen (och min egna resa med QR och CX i november).

Tackar!

Tack för en trevlig och underhållande läsning. Mycket skumpa som konsumerades på denna resa! Håller med om att Kuala Lumpur är en tråkig stad och att spendera mer än 2 nätter där bör ses som vansinne med tanke på hur lite det finns att se och göra. Begår inte samma misstag igen, som jag förra sommaren när jag spenderade 5 nätter där.

Ja, vi gillar bubbel, och god öl är svårare att hitta i dessa länder. Ja, KL kändes svårt att fylla tiden i, och ytterligare shoppingcenter efter att redan spenderat tid i Singapore kändes föga intressant.

Tack alla för era kommentarer! Får bli fler reserapporter framöver :)

Bra och roligt skriven rapport!
Hoppas också att det blirlite mer ordning på Doha Airport snarast. Jag flyger på torsdag så rapport kommer!

Jag har flugit rätt mycket med QR i ekonomi och efter att ha fasat för första gången är nu QR mitt favoritbolag för resor österut. Jag försöker desperat uppgradera mig till C på åtminstone ett ben på resan mot Singapore, vi får se hur det går! ;)

! Håller med om att Kuala Lumpur är en tråkig stad och att spendera mer än 2 nätter där bör ses som vansinne med tanke på hur lite det finns att se och göra. Begår inte samma misstag igen, som jag förra sommaren när jag spenderade 5 nätter där.

Oj. KL är fantastiskt ju. Men det kan bero på att när jag har varit där har jag alltid haft lokalt boende bekanta. Petronas towers, Klang vid kusten, något jätteköpcenter, gaturestaurangen på p-platsen bakom petronas towers, ett eller två bättre buddhistiska tempel, fatty crab, brunchen på ritz-carlton. Gillar man mat så kan man verkligen äta sig runt KL i flera veckor. Nattklubbslivet är ... Spännande. Beach club är fortfarande (efter alla år) hett. Men kyss inte fel flicka på fel plats vid fel tillfälle. Sedlighetspolisen kan vara lite gnällig.

Oj. KL är fantastiskt ju. Men det kan bero på att när jag har varit där har jag alltid haft lokalt boende bekanta. Petronas towers, Klang vid kusten, något jätteköpcenter, gaturestaurangen på p-platsen bakom petronas towers, ett eller två bättre buddhistiska tempel, fatty crab, brunchen på ritz-carlton. Gillar man mat så kan man verkligen äta sig runt KL i flera veckor. Nattklubbslivet är ... Spännande. Beach club är fortfarande (efter alla år) hett. Men kyss inte fel flicka på fel plats vid fel tillfälle. Sedlighetspolisen kan vara lite gnällig.

Det kanske var det som saknades, guidning.

Toppen