Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Hälsningar från Seat 5K på BR31 JFK-TPE. Måste nog säga att Royal Laurel Class på EVA Air är den bästa Business Class jag har testat. Mycket trevlig hårdvara, en god lobster thermidor (av äkta hummer, inte låtsashummer som på SQ) och ett stadigt flöde av Dompa. Synd bara att tjockisen 2 rader bakom fyllesnarkar så det låter i hela kabinen.

Inte helt rätt tråd men,
Hälsningar från SJ snabbtåg nummer 429.
Vagn 1 plats 49.
Sista pendlingsresan från Stockholm :)
På väg hem till Göteborg.

Gränsfall... I kabinen på plattan i väntan på take off...

Hälsning från 2A på SK581 (CPH-MAD). Fast på plattan, 30min+ väntan innan take off. Spåren av flygledarstrejken antar jag. Flight crew påbjöd mobilanvändning. Alltid en tröst.

Hälsningar från Seat 5K på BR31 JFK-TPE. Måste nog säga att Royal Laurel Class på EVA Air är den bästa Business Class jag har testat. Mycket trevlig hårdvara, en god lobster thermidor (av äkta hummer, inte låtsashummer som på SQ) och ett stadigt flöde av Dompa. Synd bara att tjockisen 2 rader bakom fyllesnarkar så det låter i hela kabinen.
Hva for SQ-rute har du flydd? Til info har SQ både "Seafood Thermidor" og "Lobster Thermidor". De benytter iallefall ordentlig hummer på rutene utenfor Asien. BR har desverre alltid skuffet meg med kass kvalitet på mat og ingen mulighet til å servere "a la carte" men kun set-menus.

Hva for SQ-rute har du flydd? Til info har SQ både "Seafood Thermidor" og "Lobster Thermidor". De benytter iallefall ordentlig hummer på rutene utenfor Asien. BR har desverre alltid skuffet meg med kass kvalitet på mat og ingen mulighet til å servere "a la carte" men kun set-menus.
I Business Class använder SQ "slipper lobster" en annan art av hummer, som bland annat lever i Asien. De är per definition inte äkta hummrar. I First använder de riktig lobster. Utbudet av book the cook rätter varierar beroende på avreseorten, så de behöver inte nödvändigtvis erbjuda Lobster Thermidor i Business alla rutter.

Maten på EVA var bättre än förväntat, men knappast någon toppklass.

Hallå! Första gången med internet ombord ett SAS plan för min del, Sk4497.. Serveringen har precis börjat :)

Toppen