Senaste nytt

Har Ni problem med att få in poängen

Tycker att det har varit mycket strul under första halvan av detta året, speciellt med SK-longhaul i mitt fall. Jag vet inte om jag vill kalla det ett mönster, men av de tre interkont-resor jag har behövt efterregistrera flighter (alla inbound) på under första halvåret har poängen för anslutningsflygen i USA och Asien (UA/TG/NH) trillat in som de skall efter ett par dagar. SK-legsen som har registrerats som de skall har alltid trillat in sist.

Just nu är SAS "skyldiga" mig 25-30k poäng. Nåväl, det är ett konto med 0% ränta, så det spelar kanske inte så stor roll. Men det är störande att inte kunna lita på att lönen kommer in... :rolleyes:

Det har varit väldigt trögt mellan EB och Thai sista året. Har fått efterregga ca 40% av flighterna, likaså tycker jag ofta att jag får vänta på LH att skicka över poängen till EB...

Poängen för Arlanda-Aten 7/6 har nu kommit in, återstår att se när returresans poäng trillar in. Tycks ta lite längre tid än normalt.

Nu var det dags igen. Fyra inrikessegment som trots att EB-numret fanns tydligt på både bokning och boarding pass inte registrerats på 8 respektive 10 dagar! Hyfsat värdelöst och Diamondsupporten vill inte hjälpa. Efterregistrering efter 14 dagar enda vägen ut. Har SAS problem med sin EB-databas tro?

Jag väntar på att få två inrikessegment från den 17 juni registrerade. Sker inte registreringen automatiskt när EB-numret är registrerat vid bokning och incheckning eller krävs det alltid en manuell registrering för att det ska synas på kontot?

Nu var det dags igen. Fyra inrikessegment som trots att EB-numret fanns tydligt på både bokning och boarding pass inte registrerats på 8 respektive 10 dagar! Hyfsat värdelöst och Diamondsupporten vill inte hjälpa. Efterregistrering efter 14 dagar enda vägen ut. Har SAS problem med sin EB-databas tro?

Akta så du inte blir förtidspensionerad p.g.a allt jobb, tänk på mig som kan sakna upp mot 10+ varje vecka och får efterregistrera ;)
Tur att det går rätt fort och mitt biljettnr är detsamma. Bara ändra SK xxx :)

Akta så du inte blir förtidspensionerad p.g.a allt jobb, tänk på mig som kan sakna upp mot 10+ varje vecka och får efterregistrera ;)
Tur att det går rätt fort och mitt biljettnr är detsamma. Bara ändra SK xxx :)

Hahaha... :D Ja, du har ju onekligen högre frekvens än de flesta. :) Hur har det sett ut för dig sista veckorna - många efterregistreringar?

Ni som har problem med att få poängen in, vad använder ni som boarding pass vid gaten? Jag har aldrig haft problem att få in poängen då jag använt antingen printat BP, använt EB-kortet eller mobila BP som man får länk till efter SMS incheckning. Men nu då jag downloadat appen för Windows Phone och använt den 2 gånger vid gaten så har jag inte fått poängen för de flighterna. Kan det finnas ett samband?

Hahaha... :D Ja, du har ju onekligen högre frekvens än de flesta. :) Hur har det sett ut för dig sista veckorna - många efterregistreringar?

Gör jag 8 resor på en dag så saknar jag oftast 2 i snitt skulle jag tro.

Ni som har problem med att få poängen in, vad använder ni som boarding pass vid gaten? Jag har aldrig haft problem att få in poängen då jag använt antingen printat BP, använt EB-kortet eller mobila BP som man får länk till efter SMS incheckning. Men nu då jag downloadat appen för Windows Phone och använt den 2 gånger vid gaten så har jag inte fått poängen för de flighterna. Kan det finnas ett samband?

Jag använder alla sätt. Mobilen, papper, travelpass-kort, kreditkort och ibland har jag varit trött och sagt mitt namn ;) Det spelar ingen roll. Det verkar vara helt slumpmässigt vilka som saknas.

Last edited by a moderator:
Toppen