Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Om Ebg, som hans signatur antyder, är 13 år, så skulle jag säga att chansen att få komma in i FCL/FCT är ganska liten som ensamresande.

Nu har jeg pløjet Lufthansa.com, staralliance.com og til dels flyertalk igennem... Der står ingen steder at man skal være over 18/myndig for at få adgang til en given lounge. Hvis det var mig der blev afvist ville jeg blive ualmindelig sur og seriøst overveje om de fortjener mine penge fremover.

Forøvrigt mener jeg at man har en god sag hvis man bliver afvist ved FCL/FCT, LH group markedsfører deres Ground Services som en vigtig del af deres koncept og hvis man ikke får glæde af den, hvilket produkt er det så lige man står med??
Ebg, Er der en HON eller SEN i familien? Hvis du har en HON/SEN i familien ville jeg sende en mail den vej.

PS. Hvis du skaffer en billet til mig skal jeg nok rejse med, jeg er over 18 :)

Nu har jeg pløjet Lufthansa.com, staralliance.com og til dels flyertalk igennem... Der står ingen steder at man skal være over 18/myndig for at få adgang til en given lounge. Hvis det var mig der blev afvist ville jeg blive ualmindelig sur og seriøst overveje om de fortjener mine penge fremover.

Det står ingenting utanför vissa ansedda Las Vegas krogar att man ska vara två tjejer per man heller för att komma in. Det är mycket som inte står men som är allmänt känt.

Jag tror det skulle lösa sig om hans pappa eller liknande hör av sig (om han är HON t.ex) men annars är jag tveksam. Vem ska agera "barnvakt"? Finns ju inget som som hindrar grabben från att ösa i sig whisky och ta ett par cigarrer? Det är väl LH som råkar jävligt illa ut om grabben åker in på sjukhus och måste magpumpas? (Nu säger jag absolut inte att det kommer hända men tänk det scenariot?)

Hade jag stått som ägare för en lounge hade jag haft 18 års åldergräns utan målsman. Inget snack om den saken eller ska vi kanske börja släppa in 13-åringar på krogen också bara för att de har pengar i överflöd eller en pappa som är rik?

Bara mina två cent. :)

Last edited:
Jag tror att det är så enkelt att det inte står, eftersom det styrs av lokala lagar etc. Helt omöjligt att göra globala regler för detta då det är så pass få fall som berörs per år.

OT

Denna diskussion påminner mig om vad min amerikansk skolkamrat sa när vi pluggade kinesiska i universitetet.
"Vi kan köra bil vid 16 års åldern, vi kan gifta oss och skjuta andra med skjutvapen vid 18 års åldern men vi måste vänta tills 21 år för att kunna köpa sprit..."

Driver's license in the United States - Wikipedia, the free encyclopedia
16 år

Age of marriage in United States of America - Wikipedia, the free encyclopedia
18 år, 16 år med föräldrarnas godkännande

Gun laws in the United States by state - Wikipedia, the free encyclopedia
18 år

Alcohol laws of the United States - Wikipedia, the free encyclopedia
21 år

*åldergräns varierar beroende på delstater

Hej Ebg, jag har ringt min kontakt som har hand om HON/F-pax och dem har bekräftat att du har tillgång till FCT och loungen så länge du har en giltig F-biljett. Däremot kan jag tänka mig att om du ser ung ut, som jag gissar att du gör vid 13 års ålder så kommer du inte serveras alkohol av personalen.

Fedup: Jag är lite nyfiken på hur man hanterar en UM i FCT... Det finns ju ändå rätt mycket självservering om man säger så...

Hej Ebg, jag har ringt min kontakt som har hand om HON/F-pax och dem har bekräftat att du har tillgång till FCT och loungen så länge du har en giltig F-biljett. Däremot kan jag tänka mig att om du ser ung ut, som jag gissar att du gör vid 13 års ålder så kommer du inte serveras alkohol av personalen.

Fandme cool at have en semi-insider på LH/LX First, HON, FCT & FCL! Thumbs up herfra Fedup :D

Toppen