Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag som är minderårig ska själv åka lx first till sfo och hem med a380 LH och jag undrar om jag får access till lx fcl och first class terminal i fra

Swiss First Class Lounge i Zürich er en nobrainer, du har jo billet til SFO samme dag. First Class Terminal har du kun adgang til hvis du skal videre fra Frankfurt samme dag.

Swiss First Class Lounge i Zürich er en nobrainer, du har jo billet til SFO samme dag. First Class Terminal har du kun adgang til hvis du skal videre fra Frankfurt samme dag.

Får man verkligen tillgång till loungerna själv som minderårig utan närvarande målsman? Verkar ju rätt sjukt då det är självservering överallt? Känns väl inte helt ok att en 13 åring har tillgång till whisky och cigarrer men det kanske bara är jag som tycker det? :eek:

Får man verkligen tillgång till loungerna själv som minderårig utan närvarande målsman? Verkar ju rätt sjukt då det är självservering överallt? Känns väl inte helt ok att en 13 åring har tillgång till whisky och cigarrer men det kanske bara är jag som tycker det? :eek:

Det kan godt være det er mig som er helt galt på den, jeg ville blive skuffet hvis jeg blev nægtet adgang og mindes ikke at have set noget der taler imod det.

Med din logik må mindreårige heller ikke handle i ICA, der er jo selvbetjeningskasser...

Med din logik må mindreårige heller ikke handle i ICA, der er jo selvbetjeningskasser...

Nu använder jag aldrig självbetjäningskassor men en kamrat till mig köpte alkohol i en självbetjäningskassa och fick visa körkort (står ju alltid en kontrollant där) så det är väl kanske inte riktigt samma sak?

För mig känns det bara lite olustigt att en 13 åring kan sitta i en cigarrlounge och dricka whisky men jag har ingen aning om hur det ligger till. Förmodligen är det inga problem.

Last edited:
Jag tror inte minderåriga har tillgång till lounge egentligen. Om man sedan kommer in är en annan femma, men man ska inte förvänta sig att få komma in.

Sedan framgår det ju inte om Ebg flyger LH F hem också eller inte. Det är ganska avgörande för om man öht ska ha en chans att komma in eller inte.

Om tyska alkoholregler gäller så räcker det med att vara 16 år för att få bli serverad och köpa öl och vin. För sprit är det 18 år.

OT: BA har 18 år som åldersgräns för loungetillträde om man är ensamåkande

Toppen