Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Ser att de försöker lansera begreppet Oakland San Francisco Airport på sina Facebooksidor. De blir mer och mer lika Ryanair.

Jag hävdade bestämt till lite kompisar att de inte flyger till SFO, fast de sa att de sett att de skrivit så på hemsidan...

Lika lite flyger SAS till New York - skillnaden är dock att IATA tillåter att Newark går under city code NYC, dvs Metropolitan New York. I fallet Oakland så ingår INTE den flygplatsen i Metropolitan San Francisco så Norwegian är nog ute och cyklar lite på slak lina här.

Ptja... Ska jag till San Francisco, så säger jag nog till mina vänner att jag flyger till San Francisco, oavsett om jag flyger till SFO, OAK eller SJC. Är ju bara bökigare om man är för exakt där hos gemene man. :)

Ptja... Ska jag till San Francisco, så säger jag nog till mina vänner att jag flyger till San Francisco, oavsett om jag flyger till SFO, OAK eller SJC. Är ju bara bökigare om man är för exakt där hos gemene man. :)

Det håller jag med om, men när de i alla sina inlägg skriver Oakland-San Francisco Airport så tänjer de på sanningen eftersom det inte finns någon flygplats som heter det.

Toppen