Senaste nytt

Glömde min Breitling klocka i säkerhetskontrollen

Håller med agehall. Det är alltför ofta man ser folk stå i säkerhetskön och INTE förbereda sig, utan bestämmer sig för att ta av bälten, klockor, jackor, när det väl blir deras tur. Ännu värre är när dessa marodörer insisterar i att tränga sig före, för att sedan hålla upp kön.

Håller med agehall. Det är alltför ofta man ser folk stå i säkerhetskön och INTE förbereda sig, utan bestämmer sig för att ta av bälten, klockor, jackor, när det väl blir deras tur. Ännu värre är när dessa marodörer insisterar i att tränga sig före, för att sedan hålla upp kön.
Detta retar många, inklusive mig.

Nu tänker jag vända på den tråkiga stämningen i tråden.
Jag tar inte sida för någon här i tråden då jag troligtvis haft på mig min klocka 99% av tiden då jag passerat fast tracken.
Idag när jag passerade fast track på Landvetter så kändes det först och främst skönt att passera ca 100 pers i kön.
Så klart tog jag upp vätska, dator etc och la det på bandet.
Går igenom och det piper till och jag tittar förvånat på personalen då jag inte hört ngt från en maskin på väldigt länge många år utan brukar passera utan ett ljud och varit så i många år vare sig med Breitling klockan på eller av.. ;)
Här efter kändes det som jag var Sven Melander i scenen/sketchen när han är typ naken när han passerar, det pep på allt och då sa personalen att jag blivit slumpmässigt utvald för en mer noga kontroll, kan erkänna att jag eventuellt lämnat märken på golvet av mina varma fötter men det bjuder jag på :)

Magnus_K: Säker på att det inte var hålfotsinläggen som pep? :)

Edit: My bad, läste Sven Melander och tänkte på Sällskapsresan, men det var ju Stig-Helmer (Lasse Åberg) som hade hålfotsinläggen...

Last edited:
Förstår inte "tjafset", själv plockar jag av mig allt av metall redan i kön och lägger i fickan på kavajen eller i ett ytterfack på väskan. Datorn ligger i ett ytterfack och plockar fram den vid bänken på T5. Tar mig nog mellan 15-30 sek från att jag kommer till bänken och är igenom bågen. Tycker att Agehall har en poäng i att man skall göra allt man kan för att undvika ett pip, hur besvärligt är det att ta av sig sin klocka? Skorna behåller jag på om jag inte blir tillsagd om något annat. Lägger jag klocka,plånbok och mobil i väskan så är det ingen risk att de försvinner heller.

Mmmm låter som ett djärvt trick att skälla ut random (med)passagerare. Vet inte hur ni andra funkar men jag svarar väldigt dåligt på utskällningar.... :)

Är det något jag blivit bra på är det säkerhetskontroller, skulle säga att jag är i stil med Ryan Bingham i Up in the Air, det är ordning och reda på mig ;)

Man blir väldigt trött på folk som kommer med en hel metallaffär i fickorna till security utan att ha tagit upp det före, så jag håller helt med agehall, smidigt skall det gå. Hur svårt kan det vara? Sen blir det mer en suck än ett Örjan Lax-bryt om jag stöter på en segpropp...

Mvh
/NotRyan

Toppen