Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det finns två saker jag verkligen inte gillar hos SAS och som verkligen känns som viktiga punkter för att hålla kvar resenärer som drar in pengar.

1) prio boarding ropas upp ibland men efterföljs sällan/aldrig. Gör som alla andra flygbolag, låt det pipa rött och släpp inte igenom personen som inte ska få boarda först. Nu stiger jag oftast på sist, men det här visar att SAS tar sina statuskunder på allvar. Idag känns det mer som en rusning.

2) Uppgraderingar, när ni skickar upp folk till PLUS, gå efter status/dyraste biljett, skicka inte upp någon som köpt billiga biljetter och inte på långsikt kommer ge något till er på SAS.

Det finns två saker jag verkligen inte gillar hos SAS och som verkligen känns som viktiga punkter för att hålla kvar resenärer som drar in pengar. 1) prio boarding ropas upp ibland men efterföljs sällan/aldrig. Gör som alla andra flygbolag, låt det pipa rött och släpp inte igenom personen som inte ska få boarda först. Nu stiger jag oftast på sist, men det här visar att SAS tar sina statuskunder på allvar. Idag känns det mer som en rusning. 2) Uppgraderingar, när ni skickar upp folk till PLUS, gå efter status/dyraste biljett, skicka inte upp någon som köpt billiga biljetter och inte på långsikt kommer ge något till er på SAS.
Tur att du har många flygningar med sas så de har många chanser på sig att bättra sig.

Det finns två saker jag verkligen inte gillar hos SAS och som verkligen känns som viktiga punkter för att hålla kvar resenärer som drar in pengar.

1) prio boarding ropas upp ibland men efterföljs sällan/aldrig. Gör som alla andra flygbolag, låt det pipa rött och släpp inte igenom personen som inte ska få boarda först. Nu stiger jag oftast på sist, men det här visar att SAS tar sina statuskunder på allvar. Idag känns det mer som en rusning.

2) Uppgraderingar, när ni skickar upp folk till PLUS, gå efter status/dyraste biljett, skicka inte upp någon som köpt billiga biljetter och inte på långsikt kommer ge något till er på SAS.

Tidigare har ryktet gått att det är BN som styr.
Till 90% av mina flygningar har jag BN1 på alla mina biljetter, men det verkar vara "först i kön" som gäller.
Först i kön fungerar, men endast om man kör med prio boarding. Oftast är det någon förvirrad första- och sistagångsresenär som lyckas att stå där. Sedan blir dom konfunderade av att det står något annat på lappen som boardingpersonalen gav, än det som står på boardingkortet.

Tidigare har ryktet gått att det är BN som styr.
Till 90% av mina flygningar har jag BN1 på alla mina biljetter, men det verkar vara "först i kön" som gäller.
Först i kön fungerar, men endast om man kör med prio boarding. Oftast är det någon förvirrad första- och sistagångsresenär som lyckas att stå där. Sedan blir dom konfunderade av att det står något annat på lappen som boardingpersonalen gav, än det som står på boardingkortet.

Jag tror inte det finns något som styr, det är mer random än optiontown!

Vad har du för källa på p 2? Varför skulle SAS uppgradera random resenär?

Vad har du för källa på p 2? Varför skulle SAS uppgradera random resenär?

Har absolut ingen källa, utan det är mer vad jag tror efter att ha gjort några flygningar/hört vad folk pratat om/osv. Så visst, min magkänsla är nog inte att lita på till 100% ;)

Ny utrustning påväg, behövligt! Reste SK995 igår i SAS Plus både foder från stol och benskydd släpper utan att man kan plasera dem åter... er tråkigt ut,samt att man inte vet riktigt vart man skall lääga den där räddningsvästen som kommer ut... :)

Ny utrustning påväg, behövligt! Reste SK995 igår i SAS Plus både foder från stol och benskydd släpper utan att man kan plasera dem åter... er tråkigt ut,samt att man inte vet riktigt vart man skall lääga den där räddningsvästen som kommer ut... :)
Ho ho. Jo, av nån anledning säger dom ju inte under säkerhetsgenomgången vad man ska göra om man får en bit flygplan över ;)

...tack för att du tar upp en av mina käpphästar. Det borde vara två köer vid security/boarding. En kö för alla med riktiga boardingkort på papper och en annan kö för alla med plastkort, mobilappar, suddiga hemutskrifter, smart pass, SMS, pergamentrullar etc.

Tyvärr vägrar ju automaten skriva ut boardingpass om man knyter bokningen till kreditkortet. "Boardingpass behövs inte för denna flygning". Nähä, men för retroregistreringen av miles då?

Tyvärr vägrar ju automaten skriva ut boardingpass om man knyter bokningen till kreditkortet. "Boardingpass behövs inte för denna flygning". Nähä, men för retroregistreringen av miles då?
Med mindre de har lavet det om, så burde det være muligt at få udskrevet et boardingkort fra en automat, selvom man har knyttet bookingen til ens kreditkort. Det fremgår dog ikke helt tydeligt, hvordan man skal gøre, og de fleste overser det nok. Jeg kan heller ikke lige huske proceduren på stående fod. Men jeg har selv for nogen tid siden prøvet at udskrive boardingkort på bookinger, der var knyttet til mit kreditkort.

Toppen