Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

Så klart, men det hade varit en trevlig bonus!

Jag förstår resonemanget kring tredjepartsbokning. Dock prioriterar jag i det här fallet de miles jag tjänar via Rocketmiles. Hotellpoängen ser jag mer som en bonus eftersom mitt fokus ligger på flygpoäng.

"Välj kanal efter ditt mål med sparandet", borde vara ett budord!

3.000 bonus miles på US Airways Dividend Miles vid första bokning genom följande länk.

Rocketmiles - US Airways Dividend Miles Storefront First Purchase Bonus

RocketMiles skrev:
Earn 1,000 - 5,000 US Airways Dividend Miles per night!
Plus, for a limited time, earn an additional 3,000 bonus miles on your first booking.

Qualifying Activity:
  • To be eligible, the hotel reservation MUST BE BOOKED USING THIS PROMOTIONAL LINK (www.rocketmiles.com/dividend-miles-storefront) by 11:59PM CT on 1 August 2014.
  • Strictly limited to first time customers of Rocketmiles.
  • Limit one per customer. Limit one per stay. Promotional offer can not be combined with any other bonuses or offers.
  • Rocketmiles reserves the right to retract a bonus at any time if it detects fraud, stacking of bonuses, technical errors, cancel/rebooking activity (defined by identical search criteria), or any deceptive behavior attempted to circumvent the limits expressed above, including multiple accounts.
  • Rocketmiles reserves the right to change the terms of a promotion, or end a promotion, at any time.
  • Rewards that can not be posted due to incorrect or incomplete information may become ineligible after 12 months of attempts with no customer response.
  • See www.rocketmiles.com/terms for full terms, or call Rocketmiles concierges at 1-855-355-7625 with questions of eligibility or for any other assistance.

25 000 USDM miles för 5 nätter enligt följande promotion: 3 days only: 5,000 Miles Per Night at Affinia Manhattan in June

Earn 5,000 Miles Per Night at Affinia Manhattan

Book Now For June Stays.

Have a trip to New York coming up? For 3 days only, earn 5,000 miles per night in June at the energetic Affinia Manhattan. Inventory is limited.

Simply click on the link below, make a booking at Affinia Manhattan before
May 31st and stay before June 30, 2014.

Book Hotels. Earn Miles. Vacation Faster.

Länk: http://rocketmiles.us7.list-manage1...bfea7a250bad24c343&id=0160cca9b7&e=b8bc6ca408

25 000 USDM miles för 5 nätter enligt följande promotion: 3 days only: 5,000 Miles Per Night at Affinia Manhattan in June
Fast det blir över 400 USD per natt. 5 nätter blir över 2.000 USD.
Om du hittar något ställe för 200 USD per natt kan du spara 1.000 USD och då har du råd att köpa mer än 50.000 USDM miles (25.000 + 25.000 miles) vid 100% bonus miles kampanj.

Fast det blir över 400 USD per natt. 5 nätter blir över 2.000 USD.
Om du hittar något ställe för 200 USD per natt kan du spara 1.000 USD och då har du råd att köpa mer än 50.000 USDM miles (25.000 + 25.000 miles) vid 100% bonus miles kampanj.

Sund matematik men det får man väga mot kvalitén och läget på hotellet som man får för $200.

Last edited:
Sund matematik men det får man väga mot kvalitén och läget på hotellet som man får $200.

Min poäng är, om du hade tänkt att bo på Affinia Manhattan och var beredd att betala 400 USD per natt från början, är det en bra deal. Annars tycker jag inte alls att det är en bra deal.

Ett annat exempel.
5 nätter på King Park Avenue i Bangkok i Deluxe Double room kostar 531,70 USD inkl. frukost för 2 personer mellan 15 - 20 juni 2014 och du kan få 10.000 miles på något av ditt flygbonusprogram som RocketMiles har samarbete med.
Exakt samma datum och rumkategori + frukost + fri avbokning hos andra bokningssajter kostar ca 250 USD.
Mellanskillnaden blir ca 280 USD. Då är det alltså samma sak som du betalar 280 USD för 10.000 miles.

Om 10.000 miles är värd 280 USD eller inte, får självklart varje individ bestämma.

Efter att ha använt mig av RM i ett par månader nu har jag insett både för- och nackdelarna. Främsta fördelen är naturligtvis intjäningen, det är vad det hela bygger på. Jag gillar även användargränssnittet på siten. Mjukt och enkelt. Det har nästan blivit slentrian att boka via RM pga detta vilket ligger i deras affärsidé. När man väl har lagt in kreditkortet och bara trycker på boka är man fast. Då spelar det ingen roll om någon annan site är billigare.

Nackdelarna är (precis som Dr. Miles och andra inklusive undertecknad påpekat flera ggr) att det ofta är en bättre affär att boka på andra sätt och sedan köpa poäng. Men ändå, jag tror många är bekväma av sig och bokar via RM ändå. RM är oerhört skickliga och har snabbt byggt upp ett mycket starkt varumärke bland poängjägare som numera är lojala stammisar. Många gånger låter man emotionerna styra över logiken och RM har uppenbarligen lyckats med detta.

Nackdelarna är (precis som Dr. Miles och andra inklusive undertecknad påpekat flera ggr) att det ofta är en bättre affär att boka på andra sätt och sedan köpa poäng. Men ändå, jag tror många är bekväma av sig och bokar via RM ändå. RM är oerhört skickliga och har snabbt byggt upp ett mycket starkt varumärke bland poängjägare som numera är lojala stammisar. Många gånger låter man emotionerna styra över logiken och RM har uppenbarligen lyckats med detta.

Stora "fördelarna" är så klart om firman eller någon annan betalar ditt boende.
Det står ingenting på kvittot om extra miles du tjänar genom RocketMiles så du får extra 25.000 miles för 5 nätter på Affinia Manhattan. Om någon annan som betalar är det en bra deal. :)

I Japan finns det liknande system fast de erbjuder en room rate som inkluderar ett edy kort (kontantkort som du kan använda på olika affärer) med värde mellan 500 - 3.000 JPY . Företaget får bara ett kvitto där det står bara hotellräkning, inte ett ord om edy kortet.

Efter att ha använt mig av RM i ett par månader nu har jag insett både för- och nackdelarna.

Bra resonemang och jag tycker man ska ha i åtanke att hela tiden jämföra och utvärdera vilket värde man får för de pengar man spenderar. Som jag har nämnt sedan tidigare så händer det att priserna kan ibland vara billigare än kedjornas bokningssystem medan andra gånger dyrare. Är de dyrare så får man titta på mellanskillnaden och se om de poäng man får är värda de pengar man lägger ut.

I denna process kan det vara lätt hänt att man glömmer egenskaperna för det hotell man är ute efter. Alla hotell som finns på exempelvis booking.com eller hotels.com finns inte med i RM. Så här står man ibland inför dilemmat att betala X summa pengar för bra läge, frukost inkluderat, etc. hos booking/hotels eller betala samma X summa pengar för ett annat hotell med mindre bra läge, frukost, etc. hos RM men få Y antal miles till ens program pga. att de inte har hotellet som du hittade hos booking/hotels.

Optimalt är att få ner priset (inte alltid lätt), få upp poängintjäning och maximera bekvämlighet för de pengar man spenderar.

Stora "fördelarna" är så klart om firman eller någon annan betalar ditt boende.
Det står ingenting på kvittot om extra miles du tjänar genom RocketMiles så du får extra 25.000 miles för 5 nätter på Affinia Manhattan. Om någon annan som betalar är det en bra deal. :).

Inte alltid lätt när man lever efter ramavtal ;)

Mycket intressant. Som företagare vill man se till att hålla nere de anställdas resekostnader, och då är alla lojalitetsprogram helt off. Varför betala mer för någon anställds förmåner som inte gynnar företaget (bortsett om det skulle vara något prestationsrelaterat). Men eftersom många företag saknar ordentliga resepolicys och system skapar det affärsmöjligheter för företag som RM och andra.

Når det gäller ens egen plånbok är det nog ganska individuellt. Jag gillar att göra det lätt för mig. Jag har inte tid och lust att jaga en bättre deal för att sedan logga in på United eller dyl. för att köpa miles. Dessutom är det är riktigt kul att se hur det fylls på med 10.000 miles genom att bara boka ett rum! Om jag torskar pengar på det jämnar det alltid ut sig vid någon annan bokning.

Det är många sidor av det här.

Toppen