Flume skrev:Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.Klicka för att utvidga...
Flume skrev:Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.Klicka för att utvidga...
Kapaciteten falder med henholdsvis ca. 6% og ca. 15% på A330 og A340.Flume skrev:Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.Klicka för att utvidga...
BusinessClass.dk skrev:Et større og mere avanceret sæder indebærer dog at antallet af sæder ombord mindskes. På Airbus A330 vil der fremover være 32 sæder ( 34 i dag) og på Airbus A340 vil der være 40 sæder ( 46 i dag). Den populære buffet bag den forreste businesskabine vil fortsat være at finde ombord efter opdateringen.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Så blir det inte. Du kan läsa texter i Jacobs artikel. Fötterna av passagerare i bakre raden kommer att hamna under ditt avlastningsbord.Klicka för att utvidga...
Stämmer. Det är samma tillverkare (Thompson) och i princip samma stol, men några små skillnader.staff skrev:Ser ut som Qantas nya businessate som lanseras i slutet av aret. Antar att det ar samma tillverkare.Visa bifogad bild 25004Foto: QantasKlicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Av bilden att döma, gissar jag att det är samma seat konfig (ej stol) som ANA Business class på deras Boeing 777-300ER.Det är 1-1-1-1, inte 1-2-1.Jag skulle ha föredragit samma konfig som bl a THAI, Etihad där varannan rad får parsäte i mittenraden. Det är trevligare när man reser som ett par.hos ANA (1-1-1-1)Visa bifogad bild 24996hos THAI (1-2-1 och 1-1-1-1 varannan rad)Visa bifogad bild 24997Klicka för att utvidga...
Jocke08 skrev:Från Nliv.se"Med större säten blir det inte plats för lika många i affärsklass utan det blir två säten färre per plan i de A330/A340 som SAS använder. Det blir också färre i ekonomiklass men betydligt fler i mellanklassen, som SAS kallar Plus."Skulle vara intressant att få veta mer exakt hur mycket SAS Plus växer. Borde vara så att de säljer rätt bra i den klassen med tanke på att den utökas, och kanske också har varit en av orsakerna att man ännu inte gett access till bonusbiljetter i Plus på long haul.Klicka för att utvidga...
Stämmer. Tänkte skriva mer om detta i en separat artikel då jag har en del bra input.osterberg skrev:Enligt SvD blir det 56 platser i SAS Plus på A330, mot dagens 35.SAS möblerar om på sina plan | Handel och tjänster | SvDKlicka för att utvidga...
= färre economysäten = större chans att uppgraderas = högre priser på OT.osterberg skrev:Enligt SvD blir det 56 platser i SAS Plus på A330, mot dagens 35.SAS möblerar om på sina plan | Handel och tjänster | SvDKlicka för att utvidga...
iRobert skrev:= färre economysäten = större chans att uppgraderas = högre priser på OT.Misstänker jag..Klicka för att utvidga...