Vad jag är missnöjd med? Att SAS har en försening på 3h45m och sedan inte visar lite service mindedness. Är detta verkligen en konstig önskan?
Vad gäller just med att vi flyger Award menar jag att det visar att vi är repeat customers. Självklart ska inte vanliga biljettbetalande få sämre service som följd av att en annan kund-demografi får bättre men som jag påtalat ovan så existerar inte något sånt nollsummespel för den typ av hjälp jag hade önskat.
Ja, trots allt kom vi fram. Tack vare BC.se (och $150 extra utgifter).
Jo försening kan jag förstå att du är missnöjd med, men nu är det ju sällan något som flygbolaget tycker är särskilt kul heller och tror att SAS gjort allt de kunnat för att komma iväg på planerad avgångs tiden, men visst det är irriterande när sådant händer!
Som jag skrev tidigare så är det inte SAS uppgift att eskortera dig igenom Immigration i USA, oavsett hur försenade de är. Så det är klart att Pursern rycker lite på axlarna, jag tror inte ens att SAS har någon som helst möjlighet att arrangera sådant. Även om du hade bokat en biljett hela vägen med samma PNR, award eller ej, så hade SAS fortfarande inte eskortera dig igenom Immigration.
Så jag förstår inte alls att du är missnöjd med SAS över det..?
Vet inte om en award biljett visar på att du är en repeat-customer och att du därför skulle ha bättre/mer dedicerad service.
Däremot om du har status med SAS eller Star Alliance så visar detta att du är repeat-customer och kanske kan hjälpa i vissa lägen
Var glad att ni kom fram för endast $150 USD extra, det kan bli väldigt mycket dyrare om man lägger en connection på två olika bokningar och det blir sådana förseningar. Som sagt, jag tycker inte alls att SAS har agerat fel här. Visst är det alltid trevligt med flygbolag som ger extra service, men SAS har i denna situation efter min mening levererat den service som de ska.