Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Flög IAD-CPH ToR i veckan och har EBD men märkte inte någon skillnad. Reste Plus som var halv full och det fanns platser kvar i BC- Om SAS ville lyfta fram EBD kunder så borde de uppgradera om de fins platser kvar, de vinner ju bara på det. Jag tycker att EBD verkar ganska meningslöst om systemet inte kan se skillnad på EBG & EBD. Dock trevligt att kunna ge bort ett guld till frugan.

Hej Wilddog och välkommen hit!

SAS har sagt att dom först i höst kommer att kunna se om du har EBD, och att man planerar att uppmärksamma EBD på något sätt, hur har dom dock inte sagt!

http://www.businessclass.se/premiar-sas-best-availability-och-mer-info-kring-nya-eurobonus-diamond/

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Du kanske måste visa upp ditt fysiska Diamondkort i början Wilddog... Bara ett tips, eftersom SAS inte kan se skillnad i Altea just nu.

Jag tror man blir besviken om man förväntar sig röda mattan utan att förvarna. Men när de väl vet om att de har en Diamond ombord så går det bättre. :)

Last edited:
Du kanske måste visa upp ditt fysiska Diamondkort i början Wilddog... Bara ett tips, eftersom SAS inte kan se skillnad i Altea just nu.

Jag tror man blir besviken om man förväntar sig röda mattan utan att förvarna. Men när de väl vet om att de har en Diamond ombord så går det bättre. :)

Du brukar alltså lite diskret låta dom få veta att du är EBD... :D

Jag fick EBG i gåva av en EBD-medlem den 10 april.
Den här veckan fick jag mitt EBG-kort, min period är 1 juli - 30 juni 2014, kortet är giltigt till 30 september 2015.

Tyvärr var det inget kombinerat Mastercard jag fick så jag väntar fortfarande på det...

Jag satt bredvid en fager dam MAD-CPH 12 maj som hade ett SAS Diamond klistermärke på baksidan sin iPhone, klistermärket såg ut att ha medlemsnumret utskrivet. Är det en del av start-kittet för EBD?

Jag satt bredvid en fager dam MAD-CPH 12 maj som hade ett SAS Diamond klistermärke på baksidan sin iPhone, klistermärket såg ut att ha medlemsnumret utskrivet. Är det en del av start-kittet för EBD?

Ja, man fick ett nytt SmartPass som Diamond (två dagar efter det förnyade Guld..) - det var säkert det. Att någon sedan frivilligt väljer att klistra det på telefonen är ju en annan sak, men vissa tycker det är en bra idé, även om jag inte förstått det.

Ja, man fick ett nytt SmartPass som Diamond (två dagar efter det förnyade Guld..) - det var säkert det. Att någon sedan frivilligt väljer att klistra det på telefonen är ju en annan sak, men vissa tycker det är en bra idé, även om jag inte förstått det.

Vissa kanske flyger lite mer än vad du gör ;)

Vissa kanske flyger lite mer än vad du gör ;)

Det är det garanterat många som gör, jag har inte mer än drygt 120 legs totalt per år. Och inte allt på SAS.

Men det handlade inte om det, utan varför man skulle vilja sätta den på telefonen ;) Oberoende av hur man fick den. (Ja, jag vet att jag gjorde en liten off-topic utsvävning där..) Dels gör den ju ofta att NFCn i telefonen att få spelet totalt, dels tycker jag att det ser klart "osnyggt" ut, dels är inte baksidan "platt" längre.... Men det är högst subjektivt.

Men svaret på orginalfrågan är att ja, det är säkert smartpasset. För det står både diamond, numret utskrivet, och expiry date på det.

Toppen