Det bästa är väl att rösta med fötterna och inte använda sig av SAS. Det faktum att SAS fortfarande inte har en officiell representant på detta forum är ju bedrövligt dåligt bara det. Å andra sidan visar man ju gång på gång tydligt att man är ett bolag som bara är med i medvind, aldrig när kunden behöver support. Det finns ju t.ex. ingenstans att ringa, utan vid klagomål och synpunkter hänvisas man till mail där man i bästa fall får svar inom ett par månader.
Gällande just vattnet blev det i det närmaste uppror på SK515 igår när en måttligt charmerande besättningmedlem skulle kränga vatten för 25 kronor. Satt i sammanhanget att man kan koka kaffe och te men inte bjuda en tant (eller vem som helst för den delen) på ett glas vatten blir det ju hela bara en fars.
Låt dem dra in på allt och välj andra bolag så får de klappa igen butiken, det är inte svårare än så. Med den mentalitet (statlig myndighet och ett oändligt pengainflöde) som dessvärre råder inom SAS så ställer jag mig tveksam att man skulle förstå vad som hände ändå.
Det kommer aldrig att gå att "dra tillbaka klockan" och bli ett ansett bolag igen, utan det kommer bara att bli sämre (läs gå sämre) ju längre man distansierar sig från sina kunder.