Senaste nytt

Har SAS slutat bjuda på vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

NotRyan

Medlem
Tja.....

FYI
Det har gått utt ett meddelande i veckan hur alla CC skall tolka denna "servering"......

Orkar inte skriva allt, så kort info:
1. Sälj vattenflaska först
2. Sälj vattenflaska som 2:a alt...
3. Ge ett glas vatten....

Den hanteringen ger just upphov till såna här trådar, då det till syvende og sidst är på det sättet som bl.a Aurora säger, ett glas vatten är gratis, MEN paxen får en helt annan bild och sprider dålig publicitet...

Mvh
/NotRyan
 

Ricci

Medlem
Den hanteringen ger just upphov till såna här trådar, då det till syvende og sidst är på det sättet som bl.a Aurora säger, ett glas vatten är gratis, MEN paxen får en helt annan bild och sprider dålig publicitet...

Mvh
/NotRyan

Helt klart, när jag läste hela är det helt klart en "skrivbordsprodukt".....dvs en "controller" som försöker vara lite kreativ.....
 

ekf

Medlem
Tja.....

FYI
Det har gått utt ett meddelande i veckan hur alla CC skall tolka denna "servering"......

Orkar inte skriva allt, så kort info:
1. Sälj vattenflaska först
2. Sälj vattenflaska som 2:a alt...
3. Ge ett glas vatten....

Kan de inte bara bestämma sig för om vatten ska vara gratis eller kosta något, och sedan vara tydliga med vad som gäller. Suck.

(Sen kan jag tycka att det är småaktigt att ta betalt för ett glas vatten, men är de bara tydliga med det så tror jag den stora massan inte bryr sig särskilt)
 
Ifølge SAS Instagram profil så hedder det først glas og siden flasker hvis man hellere vil have det...
image.jpg
 

Layzedad

Medlem
SK159 ARN - GOT operated by Blue1 i minus här skulle det beställas vatten.
Ber tydligt om ett GLAS vatten, flygvärdinnan säger "vi säljer vatten" var på jag återupprepar att jag vill bara ha ett GLAS vatten.
Det serveras ett glas från en liten flaska, då jag är optimist väljer jag att tycka att glaset är halvfullt inte halvtomt.
WP_20140514_13_25_22_Pro[1].jpg
 

fcx

Medlem
SK159 ARN - GOT operated by Blue1 i minus här skulle det beställas vatten.
Ber tydligt om ett GLAS vatten, flygvärdinnan säger "vi säljer vatten" var på jag återupprepar att jag vill bara ha ett GLAS vatten.
Det serveras ett glas från en liten flaska, då jag är optimist väljer jag att tycka att glaset är halvfullt inte halvtomt.

Du menar ¼-fullt :D
 

NotRyan

Medlem
SK159 ARN - GOT operated by Blue1 i minus här skulle det beställas vatten.
Ber tydligt om ett GLAS vatten, flygvärdinnan säger "vi säljer vatten" var på jag återupprepar att jag vill bara ha ett GLAS vatten.
Det serveras ett glas från en liten flaska, då jag är optimist väljer jag att tycka att glaset är halvfullt inte halvtomt.
Visa bifogad bild 24852

Tja, det är ju exakt som dom gått ut med att dom skall agera :(

http://www.businessclass.se/forum/s...sas-slutat-bjuda-pa-vatten-13.html#post236551

Mvh
/NotRyan
 

Moco

Medlem
Det bästa är väl att rösta med fötterna och inte använda sig av SAS. Det faktum att SAS fortfarande inte har en officiell representant på detta forum är ju bedrövligt dåligt bara det. Å andra sidan visar man ju gång på gång tydligt att man är ett bolag som bara är med i medvind, aldrig när kunden behöver support. Det finns ju t.ex. ingenstans att ringa, utan vid klagomål och synpunkter hänvisas man till mail där man i bästa fall får svar inom ett par månader.

Gällande just vattnet blev det i det närmaste uppror på SK515 igår när en måttligt charmerande besättningmedlem skulle kränga vatten för 25 kronor. Satt i sammanhanget att man kan koka kaffe och te men inte bjuda en tant (eller vem som helst för den delen) på ett glas vatten blir det ju hela bara en fars.

Låt dem dra in på allt och välj andra bolag så får de klappa igen butiken, det är inte svårare än så. Med den mentalitet (statlig myndighet och ett oändligt pengainflöde) som dessvärre råder inom SAS så ställer jag mig tveksam att man skulle förstå vad som hände ändå.

Det kommer aldrig att gå att "dra tillbaka klockan" och bli ett ansett bolag igen, utan det kommer bara att bli sämre (läs gå sämre) ju längre man distansierar sig från sina kunder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen