Senaste nytt

Fredagstråden™

Veckan avslutas med ett par calls med USA om en stund. Därefter väntar en välbehövd helg! Man är ju inte van vid att behöva jobba 5 dagar/vecka längre så det här har varit en riktigt tung vecka.

Jag har varken skägg eller sotarmössa så du ska nog se att det går bra ändå. Vart ska herrarna bege sig?

Bauer på Götgatsbacken för lite mat och något drickbart som inte stavas Brooklyn eller fulöl som Heiniken.

Och jag hoppas verkligen inte att du införskaffar en sådan mössa, men framförallt börjar odla skägg. Det om något skulle se knasigt ut på dig =)

Last edited:
Helgen tillbringas i London med äldsta dottern, sitter i Aurora loungen på ARN T2 med en cola och en öl. Skall bli trevligt fastän det utlovas regn både lördag å söndag... :)

Skönt med fredag. Sitter i 1 klass på Sj3000 påväg mot Falun :) Blir en ganska lugn helg, byta strängar på gitarren, gymma lite och äta middag med släkten. Jag önskar er alla en trevlig helg!

Kan konstatera att om man sätter tumavtryck som nyckel på nya iphonen får man ändå använda kod om man envisas med att dreja bort detaljerna. Eller så är det för att avtrycket luckras upp efter alla timmar?

I bilen hem från ateljén ikväll funderade jag på om det nog inte var dags att besikta bilen?

Väl hemma.
Ett kuvert sitter fast i inkastet.
Från Transportstyrelsen!

Har haft körförbud sedan 1:a Maj.

Tack och lov bor jag i en stad som har bilprovning med lördagsöppet!
Tid i morgon bitti klockan 09:00.

Tack för kaffet.

Jag sitter här och bävar för ARN-CPH 6:20 i morrn.

Det känns mer och mer som en jävligt dum idé att försöka sig på en Bonus Challenge kombinerat med att försöka hålla nere kostnaden också. 9 T/R på två månader är faktiskt en hel del, speciellt om man åker på dåliga tider.

9 maj är inte bara fredag, utan även Schumandagen, dagen då den franske utrikesministern lade fram det första förslaget att bilda det som i förlängningen har blivit EU. Det innebär att vi EU-tjänstemän har ledigt idag :). Jag har spenderat dagen genom att investera i lite nya möbler. Jag har klagat förut över att IKEA i Tyskland inte tar kreditkort, och så är det, det är bara tyska bankkort och IKEA:s egna kreditkort som accepteras, och de får man ju inga miles för... Så, jag tog det som en anledning att någon gång i livet ha en €500-sedel i min hand, möbler för 520 EUR betalades alltså kontant. Det sägs att €500-sedeln togs fram för att tillfredsställa tyskar och knarkhandlare...

Haft en bra dag ombord SK 945 till Chicago. Hade 1D och en trevlig crew! Noterade även en BC-tag på en av Crew-väskorna. Bra där! Nu fördriver jag en alltför lång mellanlandning på ORD med en trevlig Chianti i Swiss-loungen innan jag drar vidare till IAH och en veckas arbete.

Jag sitter här och bävar för ARN-CPH 6:20 i morrn.

Det känns mer och mer som en jävligt dum idé att försöka sig på en Bonus Challenge kombinerat med att försöka hålla nere kostnaden också. 9 T/R på två månader är faktiskt en hel del, speciellt om man åker på dåliga tider.

Synd att du inte är åter så vi kan säga hej innan det är avfärd för min del till MAD för tror inte jag orkar gå dit så tidigt.

Toppen