Senaste nytt

Obehag vid flygning

Sofia

Medlem
ACervin, gillar att Nozoil inte innehåller några kemikalier eller annan skit, det får vi i oss ändå så det räcker. Plus att det funkar verkligen och väljer man det med eucalyptus så doftar snoken fräscht på insidan hela vägen ;)
 

sembl

Medlem
Att flyga F är sällan problem, det finns så mycket god mat och dricka så man glömmer av sina åkommor. Även F ylla . Dock alltid lössittande strumpor för mig. Har börjat byta om till PJ dessutom vilket är fantastiskt.

Då jag drog på mig en tokförkylning i veckan så tryckte jag i mig lemsip max som innehåller paracetamol, koffein och phenylephrine igår kväll innan jag steg på planet från jfk till lhr. Liite ont i bihålorna ca 45 min in i flighten men ett glas bubbel och en flaska vatten så somnade jag som en stock och vaknade fräsch.

Ogillar att flyga förkyld där lock för öronen och spränghuvudvärk plus torr luft. Klart min värsta fiende
 

kexxcream

Medlem
Detta handlar inte om mig utan en nära vän som ska med till USA i sommar. Han är rädd för flyg men inte till den graden att han inte kommer sätta sig på planet utan blir mest nervös av tanken att flyga. Har ni varit med om liknande och vad skulle man kunna göra?
 

brykthed

Medlem
Ont i bihålor (både pann- och käkbihålor) vid landning när jag varit förkyld/svullna slemhinnor. Har ibland gjort fruktansvärt ont så nu försöker jag alltid ta med avsvällande nässpray när jag har eller nyligen haft förkylningssymptom.
 

Patrick

Medlem
mest nervös av tanken att flyga.

Jag satt brevid en väldigt trevlig flygvärdinna på en flight för ett par år sedan och vi kom in på detta ämne. Hon sade att det kanske enklaste sättet är att tänka om ett flygplan ungefär som om en buss. Piloten är en busschaufför och hur ofta är man rädd för att ta bussen? :)
 
Jag har inga besvär när jag flyger - brukar däremot vifta på fötterna och göra andra förebyggande rörelser som man kan läsa om i ryggstolstidningar. När jag flög till Tokyo med Austrian var det många japaner/asiater som stod upp och gjorde riktigt seriösa yogarörelser. Har inte sett västerlänningar göra detta på långflygningar.
 
Toppen