Senaste nytt

Artikel: Lufthansa Miles and More

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rustscheff

Medlem
Dessutom får man redan på FTL-nivå aldrig se poängen försvinna, som på SAS. På SEN-nivå får man även ta med sin partner för 50% av poängen när man flyger på awards.
 

Abbe

Medlem
Tycker Miles and more är en aning krånglig, deras APP är även den väldigt dålig.

Bara jag som upplever det så ?
 

Bonden

Medlem
M&M hemsida är inte lätt att bli kompis med heller.
Sen finns där en massa begrepp som är lätt att hålla koll på:
Senator Awards, E-vouchers, Companion awards, Fly Smart, HON status miles osv..

Enda trösten är att alla roliga grejor kommer vid senator nivån och ditt kommer man först vid 100,000 miles..
 

freddiecable

Ny medlem
hej - nybörjare här. blir inte klok på hur man gör när man har eurobonus och skall köpa bonusresa på någon av star alliance - typ lufthansa? det har ju miles and more. och så säger de att man kan använda eurobonus på lufthansa?
 

Dr. Miles

Expert
hej - nybörjare här. blir inte klok på hur man gör när man har eurobonus och skall köpa bonusresa på någon av star alliance - typ lufthansa? det har ju miles and more. och så säger de att man kan använda eurobonus på lufthansa?

Välkommen till BusinessClass.se, freddiecable!

Du kan använda dina SAS EuroBonus poäng för bonusresa med andra Star Alliance flygbolag t ex Lufthansa.
 

ulagun

Medlem
M&M hemsida är inte lätt att bli kompis med heller.
Sen finns där en massa begrepp som är lätt att hålla koll på:
Senator Awards, E-vouchers, Companion awards, Fly Smart, HON status miles osv..

Enda trösten är att alla roliga grejor kommer vid senator nivån och ditt kommer man först vid 100,000 miles..

Skulle använda mina E-vouchers vid resa med LH FRA-NYC. Kollade vad som gällde på M&M sidan innan avresan. Där stod "fully paied ticket". Inte ett ord om vilka bokningsklasser. Det fick jag väldigt högt och klart för mig inför en drös övriga passagerare vid gaten i FRA att med den med bokningsklass jag hade så gällde verkligen inte E-voucher- uppgradering.
Lätt pinsamt!

F.ö tycker jag att LH tar ut höga avgifter för bonusresor. Inom Europa är det knappt värt ta ut bonusbiljett om man inte betalar tillägget på 15.000 miles för att slippa avgifterna.
Bokade bonusbiljett CPH-RIO. Avgifter + skatter = drygt 3.800 SEK.
Saknar den tiden då de hade M&M kontor i Malmö. Vilken service. Vet inte vart man hamnar idag, men ofta väldigt knackig engelska.

Vad jag uppskattar är Fly smart. 25.000 miles för businessbiljett inom Europa. Oftast inga problem med platser.
Dessutom fördelenmed halva poänguttaget för medföljande hustru. Gäller dock inte Fly smart.
 

Senator

Moderator
Från M&M hemsida:

2 upgrade vouchers (eVouchers) on achieving status and for every status renewal

When you reach Senator status and each time you renew that status, you will have two upgrade vouchers electronically credited to you. With one of these eVouchers you can fly in the next higher class of service on continental flights, or with two eVouchers you can do the same on an intercontinental flight. You can redeem eVouchers online, through your Miles & More Service Centre or simply at the airport. Please note that it is not possible to upgrade from certain Economy Class booking classes.

Dock hittar jag inte vilka dessa är....
 

TreD

Medlem
Apropå M&M's personliga hemsida: har ni kikat på fliken 'My Flight Statistic'? Där finns mycket godis, för de som flyger LH et Co.
När man ser det så inser man åter hur akterseglade EB-sidorna är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen