Senaste nytt

Artikel: Lufthansa Miles and More

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Från M&M hemsida:

2 upgrade vouchers (eVouchers) on achieving status and for every status renewal

When you reach Senator status and each time you renew that status, you will have two upgrade vouchers electronically credited to you. With one of these eVouchers you can fly in the next higher class of service on continental flights, or with two eVouchers you can do the same on an intercontinental flight. You can redeem eVouchers online, through your Miles & More Service Centre or simply at the airport. Please note that it is not possible to upgrade from certain Economy Class booking classes.

Dock hittar jag inte vilka dessa är....

Om jag minns rätt, det var:
  • Långlinjer: S, W
  • Kortlinjer: L, T
 

Chrille

Medlem
En fråga om intjäning. Om jag gör en inrikes t o r i C-klass med SAS, tjänar jag då 3000 miles i M&M? Det är ju mer än om jag krediterar till EB. :confused:

Fråga två. Om jag reser SAS inrikes och anger M&M som bonusprogram, hindrar det mig att nyttja mitt EBG för att komma in på T4 inrikesloungen i samband med resan? Borde det väl inte göra?
 

Dr. Miles

Expert
En fråga om intjäning. Om jag gör en inrikes t o r i C-klass med SAS, tjänar jag då 3000 miles i M&M? Det är ju mer än om jag krediterar till EB. :confused:

Ja, det är så.

Miles & More - SAS: Earn miles when you fly

Lufthansa Miles&More skrev:
How to earn miles with SAS

Enter your Miles & More card number when you make your booking or simply present it at the check-in.
The number of miles credited depends on the booking class:
In Europe, fixed mileage levels apply to each individual booking class
On international flights, the booking class and the number of distance miles travelled are the determining factors.
Summary of miles earned

European destinationsMiles
Domestic flights*Business Class
Economy Class
Economy Class
Economy Class
C D J Z
S Y
B E H M Q V
G K L O T U W
1.500
750
500
125

[td ]Class of service[/td]
[td}Booking class[/td]
[td]

[td/]


Fråga två. Om jag reser SAS inrikes och anger M&M som bonusprogram, hindrar det mig att nyttja mitt EBG för att komma in på T4 inrikesloungen i samband med resan? Borde det väl inte göra?
Jag har inte provat djälv men det bör fungera.
 

ulagun

Medlem
En fråga om intjäning. Om jag gör en inrikes t o r i C-klass med SAS, tjänar jag då 3000 miles i M&M? Det är ju mer än om jag krediterar till EB. :confused:

Fråga två. Om jag reser SAS inrikes och anger M&M som bonusprogram, hindrar det mig att nyttja mitt EBG för att komma in på T4 inrikesloungen i samband med resan? Borde det väl inte göra?

Jodå du får 1.500 miles per enkelresa. Uppmanar dig dock att kolla ditt M&M konto då och då. Har varit lite si och så med registrering av milesen senaste halvåret.
Dock relativt lätt att efterregistrera.

Beträffande loungen T4, så
fungerar ditt EBG om du vid bokning uppger poängen överförs till M&M men att flygningen i sig registreras på ditt EBG kort. Är flygningen registrerad på M&M kortet kommer du inte in utan får be någon vänlig själ att släppa in dig på "admit guest"
 

Swisser

Medlem
Jag har några frågor betr utnyttjandet av Miles & Mores eVouchers för upgrade och skulle uppskatta om någan som vet vad som gäller kan besvara mina frågor.

För en upgrade på en intercontinental flight behövs två eVouchers.

När jag tittar på tabellen för ”Star Alliance upgrade awards” blir jag lite osäker vad som gäller. I denna tabell finns två kolumner, kolumn 1 ”From economy class (B,Y) to business class” och kolumn 2 ”From business class to first class. From economy class, other booking classes, to business class.”

Om jag tex vill göra en upgrade från Europa till South East Asia så kostar den enligt kolumn 1 50,000 miles och enligt kolumn 2 65,000 miles. Om jag har bokat en economy biljett i en annan klass än B eller Y kan jag ändå uppgradera till business class med användandet av två eVouchers för denna intercontinentala flight eller går det inte?
Går det bara att upgradera från economy till business med eVouchers om jag har bokat min intercontinentala economy flight i klasserna B eller Y?
Om så ej är fallet vilka bokningsklasser i economy förutom B och Y är godtagbara för en upgrade till business för en intercontinental flight med användandet av eVouchers?
 

Senator

Moderator
Jag har några frågor betr utnyttjandet av Miles & Mores eVouchers för upgrade och skulle uppskatta om någan som vet vad som gäller kan besvara mina frågor.

För en upgrade på en intercontinental flight behövs två eVouchers.

När jag tittar på tabellen för ”Star Alliance upgrade awards” blir jag lite osäker vad som gäller. I denna tabell finns två kolumner, kolumn 1 ”From economy class (B,Y) to business class” och kolumn 2 ”From business class to first class. From economy class, other booking classes, to business class.”

Om jag tex vill göra en upgrade från Europa till South East Asia så kostar den enligt kolumn 1 50,000 miles och enligt kolumn 2 65,000 miles. Om jag har bokat en economy biljett i en annan klass än B eller Y kan jag ändå uppgradera till business class med användandet av två eVouchers för denna intercontinentala flight eller går det inte?
Går det bara att upgradera från economy till business med eVouchers om jag har bokat min intercontinentala economy flight i klasserna B eller Y?
Om så ej är fallet vilka bokningsklasser i economy förutom B och Y är godtagbara för en upgrade till business för en intercontinental flight med användandet av eVouchers?

Swiss, jag uppfattar att utanför LH Gruppen så är det bara B och Y som gäller även för eVouchers. Dock har jag aldrig provat.
 

agehall

Medlem
Kan man ens använda eVouchers utanför LH-gruppen? Det hade inte jag koll på iaf, men jag har ju å andra sidan inte järnkoll på M&M.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen